تاثیر کفپوش های اپوکسی بر روند مدرنیته شدن صنعت ساخت و ساز

تا به حال برای شما سوال شده است که کف زمین های بازی، زمین بسکتبال، فوتسال یا سالن های ورزشی وو پارکنیگ ها از چه چیزی پوشیده شده است؟ اگر این پرسش برای شما پیش آمده حتما این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید.

کفپوش چیست؟

کفپوش به پوششی گفته می شود که روی زمین را می پوشاند تا اول از همه زمین را یکدست و هموار کرده و ظاهری زیا به آن بدهد، کفپوش ها انوع مختلفی دارند، به عنوان مثال یکی از معروفترین این کفپوش ها کفپوش اپوکسی است. کفپوش اپوکسی نوعی کفپوش است که از زیبایی خاص و منحصر به فردی برخوردار می باشد، کفپوش اپوکسی از فرمولی مشابه با ساخت کفپوش پلی یورتان بهره جسته است، البته این کفپوش تفاوت بسیاری زیاد با کفپوش های دیگر دارد. البته گفتنی است درخشش و زیبایی کفپوش اپوکسی نیز باعث شده که این کفپوش بیشتر در منازل و جاهایی که زیبایی در اولویت است، مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی و همچنین روی کار آمدن فناوری های جدید، باید گفت استفاده از کفپوش اپوکسی، گامی در راه مدرن شدن در صنعت ساختمانی است.

  • کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی همچنین به خاطر ترکیباتی از سولفات و منیزیم و روغن های ضدحریق موجود در آن در برابر آتش سوزی و رطوبت بسیار مقاوم می باشد و گاهی به عنوان عایق رطوبتی بام نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص نیز می توانید به وب سایت عکاظ خاورمیانه مراجعه کنید که سالهاست در حوزه صنعت پوشش های صنعتی و ساختمانی حضوری موثر و فعال داشته اند.

یکی از بزرگترین ویژگی های کفپوش اپوکسی یکپارچه بودن آن است که در نتیجه هیچ گونه درز و یا شیاری نداشته و در هنگام نظافت جرم و میکروبی باقی نماند که این مورد می تواند برای محیط های بیمارستانی و مراکز درمانی بسیار قابل توجه باشد.

  • سالن های ورزشی از چه چیزی پوشیده شده اند؟

اگر به کف سالن های ورزشی دقت کرده باشید متوجه می شوید که سالن های ورزشی پوششی مشابه با پارکینگ ها دارند، پوششی که در این دو سازه به کار رفته است کفپوش پلی یورتان می باشد.

تفاوت اصلی این کفپوش با کفپوش اپوکسی در این است که کفپوش پلی یورتان خیلی سریع تر آماده ی نصب می شود و هزینه ی کمتری می برد و البته این که از ویژگی ضدحریق بودن بی بهره است، کفپوش پلی یورتان مناسب ترین پوشش برای سازه های بدون سقف بوده چرا که در برابر رطوبت بسیار بسیار مقاوم است.

  • سه عنصر اصلی در ساخت ورزشگاه

در ساخت یک ورزشگاه سه عنصر اصلی نقش جدی را ایفا می کنند. سقف ورزشگاه باید دربرابر رطوبت مقاوم باشد و به سادگی نم پس ندهد، برای ساخت سقف یک ورزشگاه پیش از هر چیز باید از مقاومت آن در برابر رطوبت مطمئن شویم، اگر سقف ورزشگاه نتواند در برابر باران مقاومت داشته باشد به سادگی فرو خواهد ریخت، پس اولین عنصر در ساخت ورزشگاه عایق رطوبتی بام است.

در کشور ما معمولا از ایزوگام بعنوان عایق های رطوبتی استفاده می شود که تاثیر بسیار بالایی در جلوگیری از انتقال نم حاصل از باران به سقف منازل، مجتمع های اداری، ورزشی و… دارد. خوشبختانه استفاده از این ایزوگام ها بعنوان یک نوع الزام در دستور کار پیمانکاران قرار گرفته است و تقریبا در تمامی ساخت و سازهای سالیان قبل و جاری از این عایق های رطوبتی استفاده شده و می شود.

  • عایق رطوبتی بام

دیگر عنصر سازنده ی ورزشگاه که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است رنگ نما در ساختمان ورزشگاه می باشد. عنصر سوم که در ورزشگاه بسیار مهم است، کفپوش پلی یورتان است که کف ورزشگاه را پوشش داده است.

منبع:

http://www.astpi.ir

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تاثیر کفپوش های اپوکسی بر روند مدرنیته شدن صنعت ساخت و ساز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *