بیل گیتس : از ربات‌ها هم مالیات بگیرید!!

روز به روز شاهد افزایش روزافزون ربات‌ها و پیشرفت مهندسین در طراحی این ربات‌‌ها می‌باشیم. بیل گیتس، موسس شرکت نرم افزاری مایکروسافت، به تازگی اظهار نظر جالبی در رابطه با این ربات‌ها ارائه داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با نظر بیل گیتس در مورد ربات‌ها آشنا شوید.

بیل گیتس در مصاحبه‌ای با Quartz، این چنین می‌گوید که ربات‌هایی که به جای انسان‌ها در کارخانجات کار می‌کنند هم باید مالیات بدهند. وقتی که یک گارگر در یک کارخانه کار می‌کند و در‌اندی مثلا حدود ۵۰ هزار دلار در سال دارد، این مبلغ شامل مالیات می‌شود. اگر که یک ربات هم جایگزین این کارگر و کار وی در این کارخانه شود، بایستی همان میزان مالیات باز هم پرداخت شود.

اما آیا رباتی که کاری را در یک کارخانه انجام می‌دهد، برای خود درآمدی دارد که مالیات هم پرداخت نماید؟ طبیعتا نه. ولی بایستی توجه داشت که مالیات پرداخت شده یک امر ضروری و حیاتی برای بهبود عملکرد دولتی و شهری و بوده و برای رفاه خود مردم و جامعه استفاده می‌شود.

ولی چگونه از ربات‌ها مالیات گرفته شود؟

کارخانه‌ها با حذف نیروی کار انسانی و آوردن ربات‌ها به جای نیروی کار انسانی، هزینه خود را کاهش داده و در نتیجه سود بیشتری را کسب می‌کنند. کارخانجات بایستی قسمتی از این درآمد و درواقع سود حاصله را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند. و بدین ترتیب ربات‌ها هم سهم خود را از مالیات پرداخت کرده‌اند.

با توجه به گفته‌های بیل گیتس، استخدام ربات‌ها به جای نیروی کار انسانی، با این که ممکن است آمار اشتغال جامعه را پایین بیاورد، از طرفی هم با توجه به مالیات پرداخت شده ممکن است که به نوعی به رفاه مردم و جامعه کمک نماید.

ولی به هر حال تعداد ربات‌های کارگر در حال افزایش می‌باشد و بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که در آخر، عاقبت نیروی کار انسانی و ربات‌ها به کجا می‌رسد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بیل گیتس : از ربات‌ها هم مالیات بگیرید!!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *