بیانیه جدید زاکاربرگ : فیسبوک جهان را نجات خواهد داد

“آیا ما در حال حاضر دنیا را آن گونه می‌خواهیم می‌سازیم و به آن شکل می‌دهیم ؟” این سوالی است که مارک زاکاربرگ آن را به تازگی مطرح کرده است و در پاسخ این سوال هم این گونه می‌گوید که امیدوار است که فیسبوک بتواند کمک کند تا دنیا را آن طوری که فکر می‌کنیم بهتر است ساخته و شکل بدهیم و این امر علاوه بر کمک همه شهر‌ها و کشورها، نیازمند تشکیل انجمن‌های جهانی هم می‌باشد.

زاکاربرگ در نوشته‌ای نسبتا طولانی در اکانت فیسبوک خود به توضیح این مسئله پرداخته و ماموریت پنج قسمتی را برای شرکتش مشخص کرده است : “ساختن انجمن‌هایی که حامی، امن و آگاه بوده و مشارکت و فعالیت مدنی داشته باشند.”

این به این معنی نمی‌باشد که فیسبوک به خودی خود تغییر خواهد کرد، ولی می‌تواند شروعی برای درگیری بیشتر زاکاربرگ در سیاست بوده و حتی شاید ابزاری برای دست یافتن به تمایلات سیاسی وی باشد.

وی در نوشته خود ادامه می‌دهد که : “بزرگترین فرصت‌های ما در حال حاضر جهانی می‌باشند، از جمله گسترش رفاه و آزادی، نجات مردم از فقر و شتاب دادن به پیشرفت علم. از طرفی بزرگترین چالش‌‌های حال حاضر هم نیازمند مشارکت جهانی می‌باشند، مثل پایان دادن به تروریسم، مبارزه با تغییرات آب و هوا و جلوگیری از شیوع بیماری‌های همه گیر.”

طبق گفته‌های زاکاربرگ، برای دستیابی به این امر، بایستی با مشارکت مردمی، استانداردهایی را بوجود آورده و با استفاده از هوش مصنوعی، آن‌ها را بهتر کرده و به اجرایشان کمک کرد.

این کاری است که نیازمند پیشرفت‌‌های زیادی بوده و شاید سال‌ها طول بکشد، ولی می‌توان به کمک هوش مصنوعی به متن‌‌ها، تصاویر، و ویدئوها دسترسی داشته و بتوان محتواهای خشونت آمیز، غیر اخلاقی و … را از هم جدا کرد. و طبق گفته مدیر عامل فیسبوک، وی امیدوار است که فیسبوک بتواند برخی از این موارد را در سال ۲۰۱۷ کنترل کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بیانیه جدید زاکاربرگ : فیسبوک جهان را نجات خواهد داد

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *