به هنگام خرید پرینترهای اچ پی چه مواردی را باید رعایت کنیم ؟

پرینترهای اچ پی

اساسا بسیاری از شرکت ها و حتی کاربران عادی در منزل خود و یا در محل کارشان به پرینتر احتیاج دارند تا بتوانند به راحتی به چاپ مقالات و متن های موردنظر خود بپردازند اما یکی از موضوعاتی که مطرح می باشد این است که مدل های مختلفی در بازار موجود است؛ کدامیک از این برندها کارایی لازم را برای ما دارند؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید به یک سوال کلیدی پاسخ دهید؛ شما برای انجام چه کاری می خواهید از پرینتر استفاده کنید؟ برای مثال، به منظور چاپ متن های گرافیکی و رنگی و یا متون سیاه و سفید. این قبیل موارد استفاده نوع پرینتر مناسب شما را مشخص می کند؛ اگر شما قصد دارید تا صفحات بسیار زیادی را چاپ کنید یک پرینتر لیزری سیاه و سفید برایتان کاربردی تر می باشد ولی اگر قصد دارید که متن های گرافیکی را به چاپ برسانید باید پرینترهای رنگی لیزری و با جوهر افشان را تهیه کنید.

انواع پرینترهای اچ پی

پرینترهای اچ پی به طورکلی مدل های متفاوتی دارند که می توان آن ها را به دسته های پرینترهای لیزری سیاه و سفید و رنگی، پرینترهای پرتابل، پرینترهای چندکاره و جوهر افشان تقسیم نمود.

پرینترهای اچ پی

عوامل اساسی در خرید پرینترهای اچ پی

  • رزولوشن پرینترهای اچ پی (میزان دقت چاپ)

یکی از مسائلی درخصوص خرید پرینتر مطرح است میزان رزولوشن و یا دقت چاپ می باشد که اساسا به تعداد نقاطی گفته می شود که در هر اینچ مربع از صفحه توسط پرینتر چاپ می شود که تمامی این نقاط بر روی صفحه در دو جهت عمودی و افقی چاپ می گردد. برای بیان رزولوشن یک پرینتر از دو عدد نظیر 1200*1200 استفاده می شود که نخستین عدد دقت افقی پرینتر و دومین عدد دقت عمودی پرینتر می باشد.

  • سرعت چاپ پرینترهای اچ پی

یکی از مسائل بسیار مهم در خرید پرینترهای اچ پی سرعت چاپ آن ها می باشد. اساسا تعداد صفحاتی که پرینترهای جوهر افشان در هر دقیقه می توانند چاپ کنند بین 5 تا 21 صفحه می باشد ولی بر اساس آزمایشات صورت پذیرفته اساسا چاپگرها توانسته اند بین 2 تا 7 صفحه را به چاپ برسانند. در چاپگرهای لیزری نیز شرایط به همین منوال می باشد و یک چاپگر لیزری تک رنگ می تواند در هر دقیقه 10 الی 18 صفحه را چاپ کند ولی عملا می تواند حدود 1 تا 4 برگه را در دقیقه به چاپ برساند.

توصیه ی ما به شما این است که تنها به مشخصات درج شده بر روی چاپگر اعتماد نکنید و از افرادی را که به شکل عملی از دستگاه استفاده کرده اند سوال بپرسید.

پرینترهای اچ پی

  • میزان کیفیت چاپ پرینترهای اچ پی

به طورکلی میزان کیفیت چاپ به نوع مصرف کاربران بستگی دارد و از یک کاربر به کاربر دیگر متفاوت است. اگر شما به کیفیت بسیار بالایی در چاپ متن های خود احتیاج دارید ما پرینترهای رنگی و سیاه و سفید از نوع لیزری را برای شما پیشنهاد می کنیم که تمامی متن های نوشتاری را با یک کیفیت بسیار عالی چاپ می نمایند.

چاپگرهای جوهر افشان به طورکلی برای چاپ تصاویر گرافیکی و چاپ عکس ها برای کاربران غیر حرفه ای کاربرد دارند و در صورتی که شما قصد دارید تصویر خود را بر روی یک کاغذ گلاسه چاپ کنید، تصویر شما با استفاده از این پرینترها بسیار دقیق تر و جذاب تر نمایان می شوند ولی پیشنهاد ما برای کاربران بسیار حرفه به طور قطع یک پرینتر لیزری احتیاج است تا بتوانند بهترین کیفیت را در چاپ های خود داشته باشند.

پرینترهای اچ پی

  • هزینه چاپ هر صفحه در پرینترهای اچ پی

یکی یگر از نکاتی که باید افراد به هنگام خرید پرینتر توجه داشته باشند، این است که برای چاپ هر صفحه با استفاده از پرینتری که قصد دارند تهیه نمایند، چقدر هزینه می نمایند؟ اساسا هزینه در این باب مربوط به میزان جوهر استفاده شده برای چاپ هر صفحه می باشد. به عنوان مثال در پرینترهای جوهر افشان، قیمت گذاری به قیمت کلی جوهر آن ها بستگی دارد که معمولا برای شارژ کارتریج هایی که هر سه رنگ اصلی را دارا می باشند مبلغی حدود 20 الی 30 دلار باید هزینه گردد، در حالیکه برای کارتریج مشکی مبلغی در حدود 12 الی 30 دلار هزینه می گردد.

اساسا بازدهی این کارتریج ها چیزی در حدود 300 الی 800 صفحه می باشد که بر اساس محاسبات صورت پذیرفته برای چاپ هر صفحه سیاه و سفید حدود 1 الی 7 سنت و برای چاپ هر صفحه رنگی حود 6 الی 18 سنت هزینه می شود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: زوم تک

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : به هنگام خرید پرینترهای اچ پی چه مواردی را باید رعایت کنیم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *