بهبود API تشخیص چهره مایکروسافت

API تشخیص چهره

همانطور که می دانید کمپانی مایکروسافت نیز همانند اپل و سامسونگ دارای سیستم تشخیص چهره یا اگر بخواهیم کمی تخصصی تر به آن اشاره کنیم، API تشخیص چهره می باشد ولی این سیستم نسبت به سیستم تشخیص چهره ی سامسونگ و اپل بالطبع ضعیف تر است و کاستی هایی نیز در آن مشاهده می گردد. در این میان مایکروسافت تصمیم دارد تا API تشخیص چهره ی خود را بهبود بخشد و از آن به عنوان یک سیستم جامع و مطرح دوباره رونمایی به عمل آورد. پیش از این نیز کمپانی ردموندی ها لیاقت خود را در دنیای تکنولوژی های پیشرفته اثبات نموده اند.

بر اساس اعلام کمپانی مایکروسافت، سیستم تشخیص چهره‌ ی ردموندی ها در حال حاضر دارای دو نقطه ضعف اساسی می باشد؛ یکی از این نقاط ضعف تشخیص درست سن و دیگری درک درست چهره‌ هایی با پوست تیره می باشد. لازم به ذکر است که محققان این کمپانی بعد از بررسی‌ های بسیار زیاد در نهایت توانسته اند نقاط ضعف مذکور را تا حد قابل توجهی بهبود بخشند.

بر اساس اطلاعیه های مطرح شده در API تشخیص چهره جدید این کمپانی میزان تشخیص صحیح چهره‌ مردهای سیاه‌ پوست تا ۲۰ برابر و تشخیص چهره‌ ی زنان سیاه پوست نیز تا ۹ برابر عملکرد قوی تری نسبت به نسخه قبلی آن نشان می‌ دهد. مشخص است که این سیستم در تشخیص چهره مردان به‌ خصوص مردانی با چهره ای روشن‌ تر بهتر عمل می‌کند اما این مسئله در خصوص زنان سیاه‌ پوست آنقدرها صادق نیست.

کمپانی مایکروسافت به منظور رفع این مسئله نیازمند تغییر الگوی تشخیص در سیستم هوش مصنوعی خود می باشد که برای دسترسی به عملکرد بدون مشکل در خصوص چهره زنان باید فاکتورهای زیادی از جمله مدل مو، جواهرات و حتی عینک‌ ها را در نظر داشته باشد. علاوه‌ بر این برای حل این مشکل محققان این کمپانی پایگاه‌ داده‌ های خود را با بهبود در سه بخش تکمیل نموده اند؛ این سه بخش کلیدی شامل سن، جنسیت و میزان رنگ پوست افراد می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مایکروسافت باند با 10 سنسور و 199 دلار رونمایی شد

نظرات در مورد : بهبود API تشخیص چهره مایکروسافت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *