بهبود کیفیت و کاهش قیمت محتوای داخلی یکی از دستاورد مهم دولت یازدهم

مجوز نسل جدید اپراتور های تلفن همراه این بار توسط شاتل موبایل دریافت شد

به گزارش زوم تک به نقل از روابط عمومی شرکت شاتل ، محمد حسن شانه‌ساز زاده اعلام کرد:«از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه شبکه ملی اطلاعات بود آن هم در شرایطی که در دولت قبلی، فضا به گونه‌ای پیش رفت که کاربران احساس می‌کردند توسعه شبکه ملی اطلاعات به معنی محدود سازی آنان در استفاده از اینترنت بین‌الملل است.».

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل با اظهار این موضوع تاکید می‌کند که اظهارات مسوولان دولت نهم و دهم این ترس را در بین کاربران ایجاد کرده بود که قطعا” شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع دسترسی کاربران به اینترنت جهانی خواهد بود. برای نمونه اعلام شده بود که برای سرعت‌های بالاتر از ۵۶ کیلوبیت، حتی مشتری و خریدار هم وجود ندارد و پهنای باند ۱۲۸ کیلوبیت برای کاربران کافی است.

شاتل
محمد حسن شانه‌ساز زاده در ادامه به سیاست‌های ویژه دولت یازدهم در زمینه رشد پهنای باند اشاره کرد و افزود: «خوشبختانه دولت فعلی این رویکرد را اتخاذ کرد که کاربران بیش از پیش باید به پهنای باند دسترسی داشته باشند و شرایط به گونه‌ای فراهم شد که دارندگان پروانه ارتباطی نیز انگیزه بیشتری برای توزیع پهنای باند میان کاربران پیدا کنند».
وی بر این باور است که راه‌اندازی IXP(مراکز تبادل ترافیک اینترنتی) و توسعه چشم‌گیر زیرساخت‌های انتقال بین استانی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از یک سو و قانون‌گذاری برای کاهش ترافیک داخلی از سمت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از سوي ديگر، تاثیر غیر قابل انکاری بر رشد شبکه ملی اطلاعات و توسعه محتوای داخلی داشته است. شانه‌ساز زاده تاکید می‌کنند در سه سال اخیر و با توسعه زیرساختی در تمام بخش‌های ارتباطی می‌توان ادعا کرد که کاربران کشور بیش از نیمی از محتوای خود را از شبکه ملی اطلاعات تامین می‌کنند که این تحولی جدی به نمادی از موفقیت ملی به حساب می آید. عضو هیات مدیره این شرکت اینترنتی می‌افزاید: «فراهم شدن زمینه برای میزبانی و آمادگی شبکه ملی، باعث شده که در چند سال گذشته صاحبان محتوا نیز ترجیح دهند میزبانی محتوای آن‌ها به داخل کشور منتقل شود. در نهایت نیز این شرایط به نفع کاربران تمام شده است. چرا که از یک سو محتوای مورد نیاز خود را به قیمت حداقل نصف قیمت محتوای بین‌المللی تامین می‌کنند و از طرف دیگر این محتوا را با کیفیتی به مراتب بهتر و فارغ از اختلالات پهنای باند اینترنت کشور دریافت می‌کنند».
وی در پایان، موفقیت‌های یادشده را ناشی از سیاست‌های شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌داند . شانه‌ساززاده از جمله این سیاست‌ها به آخرین مصوبه‌ی سازمان برای کاهش قیمت ترافیک داخلی اشاره می‌کند، که زمینه ساز سه برابر شدن این ترافیک در سال جدید شد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ثبت 10 میلیون ساعت تماشای آنلاین فیلم در نماوا

نظرات در مورد : بهبود کیفیت و کاهش قیمت محتوای داخلی یکی از دستاورد مهم دولت یازدهم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *