چگونه بفهمیم بدنه ماشین رنگ شده است

قطعا برای شما نیز اتفاق افتاده است که در زمان خرید خودروهای دست دوم بخواهید بدنه کدام قسمت های اتومبیل دارای رنگ شدگی می باشد، زیرا که رنگ شدگی بدنه ی خودرو علاوه بر سال تولید، بر قیمت خودرو تاثیر گذار می باشد و قطعا باید از سلامت بدنه ی آن اطلاع داشته باشید. در ادامه روش هایی را برای تعیین سلامت خودرو برایتان معرفی می نماییم. در ادامه با ما همراه باشید.

خطوط رنگ موجود بر روی بدنه

یکی از بهترین روش های تشخیص چشمی رنگ شدگی نامنظم بودن خطوط رنگ در آن ها می باشد. به صورتی که وقتی در زاویه ای قرار می گیرید که انعکاس تصاویر برای شما مشخص می گردد. می توانید متوجه شوید که کدام بخش های خودرو رنگ دارد. به تصاویر زیر توجه نمایید.

بدنه ی رنگ نشده با انعکاس منظم

بدنه ی رنگ شده با انعکاس نامنظم

مات شدن رنگ بدنه

یکی از روش های تشخیص محل های رنگ شده مات بودن رنگ قسمت هایی از آن می باشد که در تصویر زیر نیز مشخص می باشد.

آهنربا

آخرین روش استفاده از آهنرباست که به راحتی می توانید بر اساس میزان چسبندگی نقاط رنگ شده ی اتومبیل را تشخیص دهید و حتما از آهنربایی ضعیف برای این کار استفاده نمایید و در ابتدا نیز برای اطمینان بر روی یک خودرویی که رنگ نشده است امتحان کنید. به دلیل ضخیم تر بودن قسمت های رنگ شده و فاصله ی بیشتر از بدنه ی خودرو میزان چسبندگی نیز کاهش می یابد. توجه داشته باشید که این روش بر روی خودروهایی کار می کند که دارای بدنه ای فولادی می باشند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

4/5 - (1 امتیاز)

بیشتر بخوانید  تندر 90 تیپ E1

نظرات در مورد : چگونه بفهمیم بدنه ماشین رنگ شده است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *