بعضی از ارگان های دولتی از متصل شدن به دولت الکترونیک خودداری می نمایند

دولت الکترونیک

یکی از موضوعاتی که این روزها در دولت مطرح می گردد، پیوستن ارگان های دولتی به پروژه دولت الکترونیک است. در طی این پروژه بسیاری از ارگان های می توانند با اینترنتی کردن خدمات خود در وقت صرفه جویی نموده و دستورات کارفرمایان را با سرعت بیشتری به انجام برسانند.

دولت الکترونیک

آذری جهرمی بزرگترین جرم را نگاه داشتن اطلاعات و عدم اتصال دستگاه‌ های حاوی اطلاعات به سامانه‌ های اینترنتی عنوان نمود و تاکید کرد که هنوز تعداد زیادی از سازمان‌ ها به دولت الکترونیک نپیوستند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بعضی از ارگان ها شامل نیروی انتظامی خواستار این مسئله شد که همه ی سازمان‌ ها و ادارات دولتی به سامانه‌ ی دولت الکترونیک متصل گردند.

دولت الکترونیک

آذری جهرمی از علت عدم پیوست این سازمان‌ ها به سامانه‌ های دولت الکترونیک بیان بی اطلاعی نموده ولی تاکید کرد که اگر این موضوع محقق گردد، از فساد کاسته خواهد شد:

ما قطعا به عنوان یک دستور حاکمیتی و به عنوان یک مسئول دولتی بر این امر اصرار خواهم کرد و امروز دلیلی برای نگهداری اطلاعات وجود ندارد. به نظر بنده این مسئله باید به عنوان یک فساد مورد بحث قرار بگیرد و در صورتی که بخواهیم جرم انگاری نماییم باید نگه داشت اطلاعات و عدم تبادل آن را به عنوان یک جرم در نظر بگیریم.

ایشان خاطرنشان نمودند که تا به امروز در توسعه ی سامانه‌ های مختلف شرایطی حاصل شده و به منظور تایید این ادعا، سامانه ی تخصیص سوخت به مقدار پیمایش را اعلام نمود که به موجب آن از 6 میلیارد و 400 میلیون لیتر از قاچاق جلوگیری گشته است.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اینترنت رسانی به ۳۷ هزار روستای کشور آغاز شد

نظرات در مورد : بعضی از ارگان های دولتی از متصل شدن به دولت الکترونیک خودداری می نمایند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *