بزودی باتری جای درگاه سیم کارت را خواهد گرفت

سیم کارت

کمپانی ARM که یکی از بزرگترین طراحان و معماران پردازنده های رایانه ای می باشد، اخیرا اعلام کرد که قصد دارد فضای تخصیص داده شده به سیم کارت را به منظور صرفه جویی در فضای محصولات تولیدی حذف نماید. گویا این کمپانی قصد دارد از سیمکارت ها به صورت یکپارچه (integrated SIM) استفاده نماید که در این میان سیمکارت های نانو نیز حتی بزرگ می باشند و باید تبدیل گردند.

این کمپانی گویا هم اکنون به نیاز سازندگان گوشی های هوشمند و تجهیزات اینترنت اشیا پی برده است و سعی دارد با استفاده از ایجاد حداکثر فضا با ساخت آی سیم فرصتی را در اختیار آن ها قرار دهد تا بتوانند ظرفیت باتری یا قدرت اسپیکرهای دستگاه خود را افزایش دهند. با اینکه این کمپانی خودش تولیدکننده ی پردازنده ی دستگاه های هوشمند نمی باشد اما معماری تمامی پردازنده های اسنپدراگون کوالکام، اگزینوس سامسونگ و آی لاین اپل بر عهده ی ARM می باشد.

سیم کارت

اگر بخواهیم کمی در مورد آی سیم صحبت کنیم، باید بگوییم که معماری این سیمکارت به نوعی برنامه ریزی شده می باشد که شاید بتوان گفت چیزی شبیه به سیم کارت جاسازی شده در گوگل پیکسل 2 می باشد. البته باد به این نکته اشاره کنیم که این بخش جدایی ناپذیر از قطعات سیستم بر روی چیپست های اسنپدراگون، اگزینوس قرار خواهد گرفت. قطعا در آینده ای نزدیک شاهد فناوری های جدیدتری در خصوص گوشی های هوشمند خواهیم بود و کمپانی های بیشتری به فکر هرچه بیشتر پیشرفت خواهند بود تا مشریان زیادی ره به سمت خود جلب نمایند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بزودی باتری جای درگاه سیم کارت را خواهد گرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *