برکناری ایلان ماسک از ریاست هیئت مدیره کمپانی تسلا

برکناری ایلان ماسک

برکناری ایلان ماسک | یکی از کمپانی های بسیار قدرتمند در زمینه ی طراحی خودروهای الکتریکی در دنیا، کمپانی تسلا می باشد که تا به امرزو با مدیریت ایلان ماسک اداره می شد ولی مدتی است که خبری مبنی بر اتهام کلاهبرداری برای این شخص شنیده می شود.

برکناری ایلان ماسک

ایلان ماسک به عنوان بنیانگذار اصلی کمپانی تسلا مدتی قبل اعلام نمود که تصمیم دارد این شرکت خودروسازی را به صورت یک شرکت خصوصی در بیاورد و قسمتی از سهام آن را به عربستان سعودی بفروشد. به دنبال این تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهاردار ایالات متحده اعلام نمود که از ایلان ماسک به دلیل این تصمیم شکایت خواهد کرد و فرآیند خصوصی سازی این کمپانی متوقف گردید. اکنون ماسک خبر داده است که با استفاده از این کمیسیون به توافق رسیده و پرونده شکایت از او مختومه شده است.

برکناری ایلان ماسک

براساس توافق صورت گرفته قرار است که ماسک در طول 45 روز آینده از سمت ریاست هیئت مدیره ی کمپانی تسلا کناره گیری نماید و برای مدت سه سال هم قادر به منتصب شدن به این پست نخواهد بود. با تمامی این شرایط اما این کارآفرین نابغه هنوز می تواند در پست مدیرعاملی کمپانی تسلا به ایفای نقش بپردازد. علاوه بر این توافق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایلات متحده کمپانی تسلا را به دلیل عدم توانایی در کنترل توییت های ماسک نیز متهم کرد. بر همین اساس هم ایلان ماسک و هم کمپانی تسلا که تحت مدیریت وی می باشند به طور جداگانه جریمه هایی به مبلغ 20 میلیون دلار را پرداخت خواهند کرد و این مبالغ در طی یک فرایند دادگاهی بین سرمایه گذاران خسارت دیده تسلا تقسیم خواهد شد.

از طرفی دیگر کمپانی تسلا نیز موظف شده است که دو مدیر مستقل را برای هیئت مدیره این کمپانی معرفی نماید. کمپانی تسلا همچنین یک وکیل را به استخدام در خواهد آورد تا بر ارتباطات ایلان ماسک شامل توییت هایش نظارت داشته باشد.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  جدیدترین سیستم پارک اتومبیل به صورت خودکار

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : برکناری ایلان ماسک از ریاست هیئت مدیره کمپانی تسلا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *