بروزرسانی جدید سیستم عامل iOS مانع هک شدن پسوردها می گردد

سیستم عامل iOS

سیستم عامل iOS | یکی از سیستم عامل های بسیار محبوب در دنیا، سیستم عامل iOS می باشد که مخصوص دستگاه های تولیدی توسط کمپانی اپل است. این کمپانی اواخر شهریور ماه از بروزرسانی جدید سیستم عامل خود با نام iOS 12 رونمایی به عمل آورد و قابلیت های جدیدی را به دستگاه های خود افزود. یکی از موضوعاتی که برخی کاربران را نگران کرده بود، این بود که دستگاه های آیفون و یا آیپدهای کمپانی اپل تنها با استفاده از یک دستگاه به نام گری کی پسوردشان هک می شد.

سیستم عامل iOS

گویا جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل iOS کمپانی اپل، دستگاه GrayKey را مسدود می نماید. در خصوص این دستگاه باید بگوییم که می تواند تنها در طول چند دقیقه پسورد آیفون ها را هک نماید. مدتی قبل معلوم شد که نیروهای پلیس در کشورهای مختلف از این دستگاه به منظور هک کردن پسورد گوشی های آیفون مظنونین در تحقیقات پلیس استفاده می نمایند، نگرانی هایی را در بین کارشناسان امنیتی ایجاد نمود. به همین جهت در طی 6 ماه قبل کمپانی اپل مشغول به ساخت روش ها و مانع هایی بود تا دسترسی بدون اجازه GrayKey به اطلاعات و داده های موجود در دستگاه های خود را مسدود کند ولی هر دفعه سازندگان دستگاه GrayKey می توانستند روشی به منظور غلبه بر این مسائل پیدا کنند.

سیستم عامل iOS

اما گویا این دفعه کمپانی اپل توانسته است تا یک سد مستحکم را در مقابل این دستگاه ایجاد نماید. هم اکنون دستگاه GrayKey تنها می تواند به قسمتی از اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کند. این موضوع به این معناست که پلیس می تواند تنها به قسمتی از فایل های رمزگذاری شده دسترسی پیدا کند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نحوه حذف کردن مخاطبین در آیفون

نظرات در مورد : بروزرسانی جدید سیستم عامل iOS مانع هک شدن پسوردها می گردد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *