برطرف شدن باگ امنیتی پیام رسان واتس اپ

پیام رسان واتس اپ

یکی از پیام رسان های بسیار محبوب در ایران، پیام رسان واتس اپ می باشد که کاربران بسیاری در زمان فیلتر شدن تلگرام به آن روی آوردند. قطعا همه ی شما می دانید که تمامی پیام رسان ها در مواردی باگ هایی دارند که ممکن است به این راحتی ها قابل حل نباشد و یا حتی هنوز شناخته نشده باشد. واتس اپ در حال حاضر این مشکل را دارا بود ولی به صورت کاملا بی سروصدا آن را برطرف نمود.

پیام رسان واتس اپ

مسئولان واتس اپ اعلام نمودند که باگ بسیار خاص و حساسی را در این پلتفرم برطرف نموده اند. گزارش شده است که ایراد موجود در تماس‌ های ویدیویی این کمپانی به هکرها اجازه می داد که به گوشی هوشمند اشخاصی دسترسی پیدا کنند و بتوانند از محتوای آن بدون اجازه کاربران سو استفاده کنند. مسئولین واتس اپ تلاش کرده‌ بودند که نسخه‌ ی iOS واتس اپ را در یازدهم مهرماه و نسخه اندرویدی این پیام رسان را در تاریخ 6 آبان ماه بروزرسانی نمایند. بعد از این بروزرسانی هکرها می توانستند از باگ ایجاد شده نهایت استفاده را داشته باشند و از طریق تماس های ویدیویی به محتوای گوشی هوشمند کاربران دسترسی یابند.

پیام رسان واتس اپ

در این میان واتس اپ توانست باگ امنیتی این پیام رسان را که توسط رسانه‌ ها در مرداد ماه انتشار یافته بود را در نهایت در مهرماه برطرف نماید و رسوایی زیادی برای فیسبوک به بار نیاورد. البته این موضوع در طی چند روز گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده بود ولی خیلی سریع و به دور از هر نوع حاشیه برطرف شد. اکنون واتس اپ اصلاحیه های خود را برای کاربران سیستم عامل های iOS و اندروید منتشر نمود و نسخه‌ ی کنونی دیگر چنین ایرادی ندارد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  جلوگیری از اشتراک گذاری اطلاعات WhatsApp با FaceBook

نظرات در مورد : برطرف شدن باگ امنیتی پیام رسان واتس اپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *