بررسی رنو فلوئنس

رنو فلوئنس

یکی از خودروهایی که با ورود خود به بازار خودروهای ایران سرو صدای زیادی ایجاد کرد رنو فلوئنس می باشد که در سال 1393 به طور رسمی وارد بازار ایران شد. اکنون که کمپانی رنو در ایران نیز نمایندگی دارد خدمات پس از فروش فلوئنس را نیز انجام می دهد و این روزها طرفداران خودروهای کمپانی فرانسوی رنو در ایران نیز بیشتر شده است. رنو فلوئنس یکی از خودروهایی است که با مگان نسل دوم در یک تیپ قرار دارد ولی قیمت نسل دوم مگان بسیار بالاتر است و همین امر زمینه ساز فروش بیشتر این خودرو در بازار خودروهای اران شده است. اما اکنون این سوال پیش می آید که آیا هزینه ی تولید مگتن در ایران بیشتر از فلوئنس می باشد یا اینکه کیفیت فلوئنس به اندازه ی مگان بالا نیست؟!

رنو فلوئنس

برای اینکه پاسخ این پرسش را بدانید در ادامه با ما باشید تا این خودروی فرانسوی را با یکدیگر بررسی کنیم.

مشخصات فنی رنو فلوئنس

این خودرو از دو پیشرانه ی 1.6 لیتری 110 اسب بخاری و 2.0 لیتری 140 اسب بخاری بهره مند می باشد که یکی از نقاط قوت این خودرو در مشابهت قطعات یدکی با رنو مگان نسل دوم و تندر 90 می باشد که این موضوع سبب شده است تا از لحاظ قطعات به مشکل بر نخورد. نمونه ی 1.6 لیتری فلوئنس دارای یک گیربکس 6 سرعته ی معمولی است ولی مدل 2.0 لیتری این خودرو دارای یک گیربکس CVT می باشد که همین موضوع سبب تفاوت این خودرو با نسل دوم مگان در ایران است. بر اساس آمار و ارقامی که در منابع مختلف منتشر شده است گویا شتاب گیری صفر تا صد این خودرو در نسخه ی 2.0 لیتری آن برابر 10.5 الی 11 ثانیه می باشد و این طور که به نظر می رسد فلوئنس آنقدرها خودروی تند و تیزی نمی باشد.

ولی از برادر کوچک تر خود یعنی مگان های 2.0 لیتری که در کشورمان با گیربکس 4 سرعته عرضه شده اند سریعتر می باشد و در بین خودروهای سدان 100 میلیون تومانی می توان فلوئنس را خودرویی مطلوب اعلام کرد.

رنو فلوئنس

طراحی و کیفیت فلوئنس

یکی از مشخصات بارز خودروهای فرانسوی نوع طراحی عجیب و غریب آن ها می باشد که می توان گفت خصلت تمام عیار خودروهای فرانسوی در نوع طراحی آن ها نمایان می گردد. این خودرو در طراحی خود حالت گوه ای شکل دارد و منحنی جلوی دماغه ی خودرو در حالتی به ستون های جلو رسیده است که خط زیرین شیشه های بغل این خودرو از نقطه ی پایین تری آغاز می گردد و با یک شیب ملایم به صندوق عقب خودرو می رسد. اما سقف رنو فلوئنس به شکل اشک طراحی شده است و حالت آیرودینامیکی به این خودرو داده و ممکن است فضای سرنشینان عقب خودرو را کمی گرفته باشد.

رنو فلوئنس

چزاغ های جلو و عقب فلوئنس با یکدیگر تناسب چندانی ندارند ولی به طور کلی طراحی این خودرو قابل قبول می باشد. رنو فلوئنس از نظر ابعاد در بین رده های سدان و کامپکت قرار می گیرد و به عنوان یک خودروی سدان سایز متوسط دسته بندی می شود ولی به این دلیل که این خودرو دیفرانسیل جلو می باشد از نظر فضای سرنشینان عقب و از لحاظ فاصله ی محوری هیچگونه کم و کاستی ندارد. اما از لحاظ طراحی داخلی این خودرو می توانیم شاهد یک طراحی سیال و نسبتا ساده باشیم که دیگر در آن خبری از دریچه های هوای دایره ای شکل نمی باشد ولی بسیاری از کارشناسان در خصوص کیفیت قطعات داخلی این خودرو تاییدیه نداده اند چرا که بیشتر بخش های داشبورد فلوئنس از پلاستیک خشک و بسیار ضعیف ساخته شده است و از این لحاظ نمی توان به فلوئنس اعتماد کرد و این خودرو را جزو خودروهای لوکس 100 میلیون تومانی معرفی نمود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی رنو فلوئنس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *