بدافزار خطرناکی که توسط فیسبوک در حال انتشار است! مراقب باشید…

فیسبوک

کارشناسان امنیت شبکه ی اینترنتی می گویند که هرگز به روی پیغام هایی که در شبکه های اجتماعی، مانند فیسبوک ، منتشر می شوند و از شما می خواهند که به روی لینکی کلیک نمایید، اعتماد نکنید و هرگز به روی این لینک ها کلیک نکنید، حتی اگر از سوی دوستانتان ویا آشنایانتان برای شما ارسال شده باشد.

اخباری که چند روز اخیر از سوی کاربران فیسبوک به گوش ما رسیده، گویا یک بدافزار خطرناک از طریق این شبکه ی اجتماعی در حال انتشار است. نحوه ی انتشار این بدافزار به این صورت است که لینکی توسط دوست شما برایتان ارسال می شود و در کنار آن چند Emoji شوکه شده مشاهده می کنید، اکنون از شما می خواهد که به روی لینک داده شده کلیک کنید و یک ویدئویی را مشاهده نمایید. عکس اولیه ای که نشان می دهد، یک تصویر مات از صفحه ی اصلی فیسبوک خودتان است که این امر ممکن است شما را به شماهده ی این ویدئو ترغیب نماید.

اگر به روی لینک داده شده کلیک نمایید، این بدافزار شمارا به وب سایت های دیگر منتقل می کند و در آن سایت کاربر را تشویق می کند تا به روی یک پیام تقلبی بروزرسانی مرورگر سیستم خود کلیک نماید و اگر کاربر این فایل تقلبی را دانلود کند، این بدافزار به تمامی دوستان او منتقل می شود و کل کامپیوتر یا لپ تاپ یا گوشی هوشمند آنها پر از تبلیغات می شود.

در پشت این بدافزار قطعا افرادی سودجو و فرصت طلب قرار دارند که برای چنین کاری هزینه های هنگفتی را دریافت کرده اند و اکنون در حال گسترش این بدافزار در میان کاربران دنیای مجازی هستند.

اگر می خواهید دچار چنین مسئله ای در دستگاه هوشمند خود نشوید خیلی مراقب این بدافزار باشید و در فیسبوک با حواس بسیار جمع وارد شوید.

 

پیشنهادی:  کمپانی فیسبوک در حال کار بر روی یک گوشی ماژولار است ؛ با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بدافزار خطرناکی که توسط فیسبوک در حال انتشار است! مراقب باشید…

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *