با شروع فصل سرما از سیر و عسل برای درمان سرما خوردگی استفاده کنید

سیر و عسل

سیر و عسل : بسیاری از افراد دوست ندارند برای سرماخوردگی های جزئی و دردهای خفیف به پزشک مراجعه کنند. به همین دلیل درمان های خانگی یا گیاهی برای رفع این ناراحتی طرفدار های بیشتری دارند. یکی از این روش ها استفاده از ترکیب معجزه آسای سیر و عسل است. از این ترکیب برای دفع سموم از بدن , درمان آنفولانزا و عفونت های گلو در سرما خوردگی و بالا بردن مقاومت سیستم ایمنی استفاده می شود. از گذشته های دور به مصرف این دو ماده ی مغذی توصیه شده است. در ادامه به خواص این این دو ماده اشاره خواهیم کرد.

خواص سیر

اسناد معتبری برای تاثیرات موثر سیر درمان و پیشگیری از بیماری قلبی , آترواسکلروز , فشار خون و کلسترکل2 وجود دارد. همچین در کنترل و جلوگیری از پوکی استخوان , دیابت و پروستات نیز می توان از سیر استفاده کرد. علاوه بر این ها سیر منبع سرشاری از منگنز , فیبر , ویتامین B6 و سلنیم می باشد.

خواص عسل

عسل علاوه بر طعمی عالی دارای انواع مواد معدنی از جمله فسفر , پتاسیم , روی , آهن , کلسیم و سلنیم می باشد. ویتامین های B6  , نیاسین , ریبوفلاوین و تیامین به وفور در عسل یافت می‌شود. خاصیت آنتی اکسیدان عسل از انواع بیماری های پوستی و سرطان جلوگیری کرده و قند طبیعی آن مانع از ابتلا به دیابت می شود. همچنین این ماده مفید در درمان انواع ناراحتی های گوارشی نیز کاربرد دارد.

سیر و عسلطرز تهیه ترکیب سیر و عسل

10 تا 12 حبه سیر را پوست کنده و پس از شستشو با یک فنجان متوسط عسل داخل ظرف در دار شیشه ای بریزید. در ظرف را محکم بسته و حدود یک هفته در فضایی تاریک به دور از نور خورشید قرار دهید. پس از یک هفته داروی خانگی شما قابل استفاده می باشد. می توانید روزانه یک الی دو قاشق میل نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چگونه صورت خود را چاق کنیم ؟

نظرات در مورد : با شروع فصل سرما از سیر و عسل برای درمان سرما خوردگی استفاده کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *