با زبانتان ببینید!

اکثر ما تا زمانی که نعمتی را داریم ارزش و اهمیت آن را متوجه نمی شویم ولی همین که آن را از دست می دهیم می فهمیم که چه نعمت بزرگی را از دست داده ایم.

همه ی ما باید خداوند را به خاطر نعمت بینایی که به ما عطا کرده شکرگزار باشیم و قدر این نعمت بزرگ را به خوبی بدانیم ولی در این میان برخی افرد هستند که بر اثر حادثه ای یا به طور مادرزادی از این نعمت بی بهره می مانند.

طبق امار وزارت بهداشت آمریکا از هر 200 نفر فرد بالاتر از 40 سال در این کشور 20 نفر نابینا هستند.

Brain port:

4ebf9d1038d91234de8bc0fe6d490787

دانشمندان توانسته اند تا حدودی بینایی را به نابینایان با کمک دستگاهی به نام Brain port هدیه کنند.

این دستگاه از سه تکه ساخته شده که این سه تکه در ارتباط با هم می توانند تا حدودی بینایی را به نابینایان باز گردانند.

طرز کار :

rp_january_a07_fig03

این دستگاه با استفاده از دوربینی که بر روی عینک نصب شده است از محیط اطراف فرد عکس برداری می کند سپس این تصاویر با استفاده از یک دستگاه به اندازه ی یک تلفن همراه  پردازش شده پس از آن این دستگاه سیگنال ها را به پالس های الکترونیکی تبدیل می کند. در حقیقت این دستگاه جایگزینی برای شبکیه چشم انسان است.

سپس پالس های الکترونیکی از دستگاه به یک قطعه الکترودی کوچک که دارای 400 نقطه شبیه سازی است و بر روی زبان قرار می گیرد فرستاده می شود. در این حالت هر یک از پیکسل ها با الکترود مربوط به خود برابری می کند یعنی پیکسل های سفید پالس های الکتریکی قوی و پیکسل های سیاه هیچ پالس الکتریکی ای ارسال نمی کنند.

با این حال سازندگان اعلام کرده اند که با وجود این دستگاه نیز 15 دقیقه زمان لازم است تا فرد نابینا بتواند فضای پیرامون خود را تشریح کند.

طبق گفته ی  Robert Beckman مدیر عامل Wicab Inc  شرکت سازنده ی Brain port ،کسانی که اولین بار از این دستگاه استفاده می کنند می توانند بدون کمک دیگران از بین خطوط سفید قدم بزنند یا با آموزش بیشتر می توانند در سالن های بزرگ قدم بزنند یا کلمات کوچکی مانند Exit را بخوانند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با زبانتان ببینید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *