با این تنظیمات ساده فایل‌های قدیمی‌تر Office را باز کنید

word-open-doc-files

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در حین باز کردن یک فایل قدیمی DOC، که فرمت قبلی و قدیمی نرم‌افزار Word بود، به مشکل برخوردید. نیازی به تبدیل این فایل‌ها به چیزی قابل پرینت و غیره نیست؛ چراکه با وجود اینکه فرمت تغییر کرده، محتوا هنوز همان است. پس نیاز است که با توجه بیشتری و به کار گیری روش زیر، امکان استفاده از فرمت‌های قدیمی آفیس را فعال کرد.

با آپدیت شدن نرم‌افزارها، فرمتها هم تغییر می‌کنند. مایکروسافت هم از این قائده مستثنی نبود و فرمت خود را به دلایل امنیتی، مثلا در موردِ Word به فرمت DOCX تغییر داد. حالا برای باز کردن و استفاده از فرمتهای قبلی، که امنیت کمتری داشتند و قدیمی هستند، باید کمی توجه به خرج داد.

این روش با Word ورژن‌های 2010، 2013 و 2016 و همینطور Excel 2010 امتحان شده است. دستورالعمل را بر اساس Word نوشتیم اما انجام دادن تنظیمات در دیگر محصولات آفیس ممکن و مشابه همین است.

  1. در Word، بر روی تبِ File و سپس منوی Options کلیک کنید.
  2. پنجره‌ی تنظیمات و آپشن‌های Word که باز شد، از منوی سمت چپ، بر روی Trust Center کلیک کنید.
  3. بر روی دکمه‌ی Trust Center Settings کلیک کنید.
  4. در پنجره‌ی Trust Center، از منوی سمت چپ، File Block Settings را یافته و انتخاب کنید.

با کلیک بر روی File Block Settings، صفحه‌ای پر از فرمت‌ها و تایپ‌های مختلف Word را مشاهده می‌کنید. همه یک چکباکس جلوی خود دارند و بعضی هم چکباکس ذخیره دارند که نیازی نیست نگران آن باشید. از میان مربع‌های جلوی فرمتها، تعداد کمی تیک خورده‌اند.

word-open-doc-files

در زیر این فرمت‌ها و چکباکس‌ها، سه گزینه‌ وجود دارد؛ 1) باز نکردن فرمت‌های انتخاب شده؛ انتخاب این گزینه نمایش آن توسط Word را غیرممکن می‌کند. Windows Explorer هم نمی‌تواند در بخش پیش‌نمایش آن را نمایش دهد. 2) باز کردن فرمت‌‎ها در حالتِ Protected View بدون قابلیت ویرایش؛ این گزینه به صورت پیش‌فرض انتخاب شده است. خیلی عجیب است که با وجود اینکه می‌شود فایل را باز کرد، به این معنا که به اندازه‌ای که آن را باز کنیم امن است، نمی‌توان آن را پرینت گرفت.
3) فرمت‌‎ها در حالتِ Protected View با قابلیت ویرایش. این گزینه شبیه به دومی است اما تفاوت بزرگی هم دارد؛ دکمه‌ی “ویرایش”، Enable Editing را هنگامِ مشاهده‌ی یک فایل Word قدیمی کلیک کنید تا بتوانید آن را ویرایش کنید و یا پرینت بگیرید.

فرمت‌های مورد نظر را تیک بزنید و بعد گزینه‌ی سوم را انتخاب کنید. کار تمام است؛ تنها چیزی که بایستی در نظر بگیری باز کردن فایل‌های Word قدیمی‌ست که ناشناس است؛ به دلیل امنیت پایین فرمت‌های قبلی، صرفاً فایل‌هایی را باز کنید که از سلامت و امن‌بودنشان مطمئن هستید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با این تنظیمات ساده فایل‌های قدیمی‌تر Office را باز کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *