باگ نرم افزاری توییتر و افشای موقعیت مکانی کاربران

باگ نرم افزاری توییتر

باگ نرم افزاری توییتر : این روزها در فضای مجازی بحث امنیت اطلاعات بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که کاربران احساس نمایند که اطلاعات آن ها در دسترس افراد دیگر قرار می گیرد سریعا واکنش نشان داده و سبب می شوند کمپانی مذکور که موجب بروز چنین مشکلی گردیده است، پاسخگو باشد. اخیرا از طرف کاربرانی که از نرم افزار توییتر استفاده می نمایند گزارشاتی مبنی بر انتشار عمومی موقعیت مکانی آن ها در زمان استفاده از این نرم افزار خبر داده اند!

این باگ زمانی مشاهده می شود که GPS گوشی هوشمند شما روشن بوده و در زمان استفاده از این اپلیکیشن و قرار دادن توییت موقعیت مکانی شما ثبت می گردد. بر اساس برخی از گزارشات دیگر گویا این شرایط حتی در زمانی که این قابلیت در گوشی هوشمند کاربران خاموش شده است نیز ادامه داشته و به طور عمومی موقعیت مکانی آن ها انتشار یافته است.

بخش پشتیبانی توییر در این خصوص طی بیانیه ای اعلام کرد که موقعیت مکانی کاربرانی که در اثر این باگ انتشار یافته است، حذف گردیده و برای کاربران آسیب دیده یک ایمیل به منظور اطلاع از شرایط حفظ حریم خصوصی نیز ارسال شده است تا همه ی کاربران از این موضوع مطلع شوند و با موازین امنیتی توییر بیشتر آشنا گردند. توییر در بیانیه ی خود اعلام کرده که تمامی تلاش خود را انجام خواهد داد تا دوباره اطمینان افراد قربانی را جلب نماید.

این موضوع مشخص نمود که گویا کاربران توییتر در زمان ساخت حساب کاربری محل اقامت خود را به درستی وارد نمی نمایند و اطلاعاتی غلط با سایر کاربران به اشتراک می گذارند و موضوع دیگری که سبب نگرانی کاربران گردیده این است که افشای اطلاعات خصوصی آن ها ممکن است سبب ایجاد خطرهای گوناگونی در دنیای واقعی گردد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مشترکین آبی توییتر دارای اولویت دید و آپلود یک ساعته ویدیو هستند

نظرات در مورد : باگ نرم افزاری توییتر و افشای موقعیت مکانی کاربران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *