باگ امنیتی سیستم عامل مک

سیستم عامل مک

گویا سال 2017، سال اپل نبود! زیرا باگ های امنیتی سیتم عامل های این کمپانی تمامی ندارد و این بار یک رخنه ی امنیتی بسیار خطرناک در سیستم عامل مک پیدا شده است. اخیرا کاربران macOS متوجه یک رخنه ی امنیتی در این سیستم عامل شده اند که با هر رمز عبوری می توانند تنظیمات AppStore را در macOS High Sierra تغییر دهند و اینموضوع می تواند سبب افزایش دسترسی افراد دیگر به تنظیمات اپ استور شما گردد.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که به منظور آنلاک کردن بخش Preferences حتما باید به عنوان Administrator لاگین کرده باشید؛ اما پس از باز شدن قفل این قسمت به منظور دسترسی مجدد به آن می توانید با هر رمز عبور دلخواهی وارد شوید ولی برای دسترسی به سایر بخش ها باید رمز عبور اصلی را وارد نمایید. برخی نظرشان اینگونه است که این باگ امنیتی اطلاعات کاربران این سیستم عامل را در معرض خطر قرار نمی دهد ولی کمپانی اپل در بروزرسانی بعدی 10.13.3 باید این مسئله را برطرف نماید.

بروزرسانی 10.13.3 هم اکنون در حالت بتا قرار دارد. این باگ امنیتی تنها در صورتی می تواند خطرساز باشد که شخص مهاجم از قبل دسترسی به بخش Admin را دارا باشید وگرنه نمی تواند چنین کاری را انجام دهد و اطلاعات فرد را مورد آسیب قرار دهد. هکر ها از طریق این باگ امنیتی می توانند رمز عبور شما را برای انجام دانلودها از میان بردارند؛ یعنی برای مثال می توانند بدون اجازه ی ادمین اقدام به خرید نمایند و یا اگر از وجود آسیب پذیری در نسخه جدید سیستم عامل یا یک نرم افزار آگاهی داشته باشند می توانند بروزرسانی خودکار آن را فعال نمایند.

و در آخر باید خاطر نشان کنیم که وجود چنین باگ های امنیتی در سیستم عامل های کوپرتینویی ها نشان از باگ های امنیتی بسیاری در macOS می باشد که باید هرچه سریعتر مرتفع گردند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اپل واچ سری 9 به حسگر ضربان قلب جدید مجهز است

نظرات در مورد : باگ امنیتی سیستم عامل مک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *