بانک ها پذیرای ارزهای رمزنگاری شده هستند؟

ارزهای رمزنگاری شده

این روزها بحث استخراج و استفاده از ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یک مسئله ی مهم می باشد. بسیاری از افراد تا به امروز تلاش های بسیاری در این زمینه داشته اند و حتی به سیستم های جالبی نیز دست پیدا کرده اند اما اکنون این سوال مطرح می باشد که آیا بانک ها نیز پذیرای این ارزهای مدرن خواهند بود؟

ارزهای رمزنگاری شده

اکنون باید بگوییم که در مورد استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در سیستم‌ های بانکی تصمیم‌ گیری قطعی انجام نشده است. در سال‌ های ابتدایی ظهور بیت‌ کوین، بانک‌ ها در مورد آن اظهار نظر زیادی نکردند ولی به تازگی شرایط بیت‌ کوین نسبت به قبل تغییرات زیادی داشته است. خبرهای مربوط به بیت‌کوین توانسته است سهم زیادی را در رسانه‌ ها به خود اختصاص داده و همه ی افراد هم به سمت آن سوق پیدا کرده اند. به همین جهت بانک‌ ها نیز مجبور شده‌ اند تا در این مورد موضع مشخصی را اتخاذ نمایند. تمامی خطرهای ناشی از ارزهای رمزنگاری شده به خوبی شناسایی شده‌ اند. نوسانات بسیار زیاد این نوع ارزها، آن ها را از سایر ارزها و دارایی‌ ها جدا کرده است.

ارزهای رمزنگاری شده

این نوسانات بسیار زیاد ارزهای دیجیتال از نخستین زنگ‌ خطرهایی می باشد که سبب می گردد بانک‌ ها به مشتریان خود مجوز خرید ارز رمزنگاری شده با کارت‌ های اعتباری را ندهند. در اصل بانک‌ ها نگران این موضوع هستند که در صورت افت ارزش ارزهای رمزنگاری شده، مشتریان آن‌ ها نتوانند بدهی‌ های بانکی خود را پرداخت نمایند. یکی از دلیل های دیگری که سایر بانک‌ ها را از پذیرش ارزهای رمزنگاری شده منع می نماید، مسئله ی عدم امنیت می باشد. از جایی که ارزهای رمزنگاری شده در میان عموم فراگیر شده‌‌ اند، در موارد بسیاری هک شدن حساب‌ های کاربران به عنوان تیتر اصلی این بحث مطرح شده است. جرم های دیگری که بر علیه ارزهای رمزنگاری مطرح است این است که هویت دارندگان این ارزها مخفی می باشد و همین موضوع می‌ تواند به رشد جرایم مالی نظیر پول‌ شویی و برنامه‌ های تقلبی دامن بزند. در نتیجه دلایل بی‌ رغبت بودن بانک‌ ها به ارزهای رمزنگاری شده در نگاه نخست قانع کنندهمی باشد؛ در عین حال همه ی این مشکلات یک راه حلی پیش رو دارند و آن نیز مقررات می باشد.

بیشتر بخوانید  ارزش بیت کوین از مرز 60 هزار دلار آمریکا گذشت!

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بانک ها پذیرای ارزهای رمزنگاری شده هستند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *