باز کردن قفل آیفون با 15 هزار دلار!

باز کردن قفل آیفون

یکی از موضوعاتی که اخیرا در اینترنت اخبار مربوط به آن منتشر می گردد، مسئله ی به خطر افتادن امنیت گوشی های آیفون و دستگاه های اپلی می باشد که کاربران این دستگاه ها را نگران کرده است. تنها یک هفته از خبر مربوط به بازگشایی تمامی آیفون ها با سیستم عامل iOS 11 نگذشته بود که خبری مبنی بر توانایی عبور یک کمپانی دیگر به نام Grayshift از این سد امنیتی، منتشر شد.

اگر چه شاید این موسسه به اندازه ی کمپانی Cellebrite مشهور نیست ولی سابقه ی بالایی از همکاری های امنیتی با دولت آمریکا را دارد و بسیاری از مهندسان آن قبلا در کمپانی اپل فعالیت می کردند. کمپانی Grayshift در تبلیغات خود در این خصوص گفته است که کاربران می توانند با پرداخت  هزار دلار بیش از 300 رمز احتمالی را در اختیار کاربران قرار دهند و این موضوع در حالی است که با پرداخت 15 هزار دلار بیشتر می توانند تعداد نامحدودی از این پسورد ها را در اختیار داشته باشند.

باز کردن قفل آیفون

به استفاده از پسوردهای متعدد به منظور باز کردن قفل گجت ها بروت فورس می گویند که در این روش دستگاهی به آیفون متصل شده و در ابتدا شروع به سنجیدن رمزهای احتمالی می کند تا رمز اصلی را پیدا کند. اما کمپانی اپل برای جلوگیری از باز شدن قفل آیفون ها با استفاده از این روش از چیپ Secure Enclave استفاده کرده است که در آیفون 5 اس معرفی شده و سیستم مدیریت رمز های آن را بر عهده دارد.

این قطعه همانند یک کامپیوتر مستقل در گوشی های آیفون عمل کرده و بازه ی زمانی میان وارد کردن رمزهای عبور را افزایش می دهد به طوری که از دفعه ی نهم به بعد این زمان به یک ساعت می رسد. هم اکنون جزئیات بیشتری از ساز و کار و نحوه ی عملکرد قفل گشایی این کمپانی در دست نیست ولی یکی از محققان امنیتی به نام رایان دایف، مدیر راهکارهای سایبری Point3 Security ادعا می کند که این دو کمپانی به نوعی آسیب پذیری در چیپ Secure Enclave دسترسی یافته اند که این افزایش زمان صورت نمی پذیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : باز کردن قفل آیفون با 15 هزار دلار!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *