باتری های جامد با عمر 6 روزه از بروزرسانی های آینده ای نزدیک

اگر از باتری های لیتیوم-یون کم عمرتان شکایت دارید باید بگوییم شما اولین نفری نیستید که از این مشکل رنج می برید! باتری های لیتیوم-یون باتری هایی بوده اند که در زمان خودشان یک نابغه محسوب می شدند اما هرچه به جلوتر می رویم نیازهایمان سقف پیشین خود را از دست می دهند و نسخه بهتری می طلبد.

نسخه جدید باتری ها حالت جامد دارد که نه تنها امن تر از باتری های لیتیوم-یون سابق هستند بلکه کم هزینه تر می باشند. نکته مهم دیگر آن است که عمر چنین باتری هایی بسیار بیشتر از باتری های قبلی می باشند و این بدان معناست که باتری های جدید قادرند سه روز عمر خود را به شش روز برسانند. این یک خبر خارق العاده است! بخصوص برای کسانیکه به طور مدام از تلفن همراه خودشان استفاده می کنند.

باتری های جدید علاوه بر آن که شارژ بهتری را نگه می دارند طی مدت کمتری شارژ می شوند. بدین ترتیب اگر پیش تر مجبور بودید ۱ ساعت تلفن همراهتان را شارژ کنید تا ۲ روز کار کند با نسخه های جدید آن چند دقیقه شارژ می کنید تا تلفن همراهتان ۶ روز کار کند.

فناوری باتری های جدید توسط پروفسور John B. Goodenough استاد 94 ساله دانشگاه تگزاس آستین ابداع شد. کسیکه تصور می کرد نخستین اختراعش چندان خوب به نظر نمی رسد.

باتری جدید به حالت جامد بسیار مقاوم تر از باتری های سابق در برابر چرخه شارژ می باشد. بدین ترتیب شاید بهتر باشد از آن ها در خودروهای الکتریکی بهره برد. و این یک ابداع بسیار ایده آل در این زمینه می باشد. شارژ سریع با عمر بیشتر یکی از بهترین خاصیت های باتری ها می باشد.

در ساخت باتری های جدید به جای لیتیوم از سدیم استفاده شده است. به همین خاطر علاوه بر سازگاری با محیط زیست بهتر می توان آن ها را یافت.

به نظر می رسد در آینده بتوانیم شاهد نسخه های دیگری از باتری ها با عمر بیشتر در دستگاه های تلفن همراه هوشمند باشیم. و همچنین می توان این جایگزینی را از بروزرسانی های دیگر تلفن های همراه هوشمند دانست.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : باتری های جامد با عمر 6 روزه از بروزرسانی های آینده ای نزدیک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *