اینستاگرام قابلیت تشریح تصاویر را برای کاربران کم بینا اضافه خواهد کرد

شبکه اجتماعی اینستاگرام

اکنون فیسبوک تصمیم دارد تا قابلیت های جدیدی را به اینستاگرام خود اضافه نماید تا گذشته ی خود را در شبکه اجتماعی فیسبوک جبران کند. گویا این بار تصمیم دارد تا برای افراد کم بینا این شرایط را فراهم کند که بتوانند آن ها نیز با شرح تصاویر به صورت صوتی و نوشتاری از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. این قابلیت یک خدمتی نوین از اینستاگرام می باشد که هم اکنون برای کاربران خواهد شد.

قابلیت جدید اینستاگرام

این کمپانی تصمیم دارد تا با افزودن یک قسمت نوشتاری جدید به تصاویر به کاربران این امکان را بدهد تا شرحی از تصویر پست شده را هم درج کنند. این شرح تصاوتصویر برای کاربران با بینایی عادی قابل مشاهده می باشد و برای افراد کم بینا یا نابینا به صورت صوتی ارائه می گردد. برای تصاویر دو روش وجود دارد تا بتوانند متن زیر تصویر را مطلع شوند که یکی از این روش ها هوش مصنوعی است. شبکه اجتماعی اینستاگرام با تکنولوژی تشخیص اجسام به طور اتوماتیک تشریح تصاویر را شکل می دهد تا سایر کاربران بتوانند آن را به همراه داشه باشند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

شرح تصاویری که با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد می گردد شامل لیستی از اجسام است که در عکس ها قابل مشاهده می باشد. ممکن است این متن کمی ابتدایی و پیش پا افتاده باشد ولی به هر حال تنها روش به منظور ایجاد شرح تصاویر اتوماتیک میان میلیارد‌ها عکسی است که در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده می گردد. روش دوم به منظور درج شرح تصاویر و متن‌ های افزوده شده، وارد نمودن آن‌ ها به شکل مستقیم توسط کاربران می باشد. شبکه اجتماعی اینستاگرام یک قسمت جدید در زمان ارسال تصاویر جدید افزوده است که با نام Alt Text قابل دسترسی است و کاربران می‌ توانند در این قسمت توضیحات مربوط به عکس موردنظر خود را وارد کنند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: engadget

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اینستاگرام قابلیت تشریح تصاویر را برای کاربران کم بینا اضافه خواهد کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *