اینستاگرام و دغدغه های آن

اینستاگرام

اینستاگرام یکی از برنامه ها و شبکه های اجتماعی بسیار معروفی است که به همراه سیستم های عامل IOS و آندروید در اکتبر سال ۲۰۱۰  وارد بازار گردید. سرعت جذب کاربر این اپلیکیشن بسیار قابل توجه بوده و لازم است ذکر کنیم در مدت کوتاهی , حدود 4 سال، توانست 300 میلیون کاربر جذب کند. تعداد کاربر بالا و ویژگی هایی که برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد باعث شده عده ای از این فضا برای گسترش کسب و کار خود و معرفی محصولات استفاده کنند , چرا که تعداد افرادی که در این شبکه حضور دارند هر روز بیشتر شده  و امکان خرید و فروش و معرفی اجناس زیاد است.

البته باید بگوییم این فضا امکان دسترسی به صفحات همه افراد در سراسر جهان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد , و ایرانیان نیز که از قدیم الایام در هر موضوعی دخالت می کردند , به همه جا سرک کشیده و حاشیه سازی می کنند. مثلا اگر در یک مسابقه ورزشی , تیم مورد علاقه شان برنده بشود یا شکست بخورد , به صفحات داوران یا بازیکنان رفته و نظرات مثبت یا منفی خود را بیان می کنند. یا می توانند به صفحه بازیگر مورد علاقه خود رفته و نظرات خود را از طریق دایرکت یا کامنت زیر عکس بیان کنند.

اینستاگرام

اما استفاده از اینستا در ایران به این موضوعات محدود نمی شود. اینستاگرام , برای برخی از افراد به محیطی برای نمایش زندگی مرفه شان تبدیل شده است. به دنبال این جریان صفحه ای تحت عنوان #richkidsoftehran در سال 93 باز شد که محلی برای گذاشتن و انتشار عکس ها و فیلم هایی از زندگی افراد ثروتمند و پولدار بود. در این صفحه افرادی که در تهران زندگی می کردند از ماشین های گران قیمت , خانه های لوکس , ساعت های مارک , سفر های اروپایی و گشت و گذار های خود عکس هایی را منتشر می کردند که باعث شد سایر افراد ثروت مند که در شهر های دیگر نیز فعال شده و با ساختن هشتگ هایی زندگی لاکچری و مرفه خود را به نمایش همگان قرار دهند.

یکی دیگر از کاربرد های اینستاگرام معرفی ناگهانی افرادی به عنوان شاخ است!! این افراد با انتشار عکس هایی از لمینیت دندان خود , عکس هایی از قصد خود کشی یا اشعار عاشقانه توانستند تبلیغات زیادی را به دست آورده و پول زیادی را به جیب خود بزند و در سطح جهانی یا حداقل کشوری معروف شوند. از آن جا که شبکه اینستاگرام یک شبکه برای فعالیت سیاسی نیست و بیشتر محلی برای نمایش عکس و فیلم هایی از لحظات خوش و گاهی با مزه و خاطره انگیز است , نسبت به سایر شبکه های مجازی کم تر با مشکل فیلترینگ مواجه شده و به آسانی می توان با اینترنت سیم کارت نیز به آن دسترسی داشت. البته لازم به ذکر است که این شبکه به دلیل این که عکس ها و فیلم های زیادی از سراسر دنیا در خود منتشر می کند بسیار جذاب بوده و به شدت اعتیاد آور است و بهتر است ساعات حضور در این شبکه را کنترل کنیم تا به سایر مشکلات بر نخوریم.

بیشتر بخوانید  نحوه ی مشاهده ی پست های اینستاگرام بدون ورود به حساب کاربری

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اینستاگرام و دغدغه های آن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *