ایمپلنت با استفاده از مایعات بدن

ایمپلنت

محققان دستگاه پزشکی جدیدی به نام خازن فوق العاده بیولوژیکی برای ایمپلنت طراحی کرده اند که میتواند به عنوان منبع انرژی بیوفیزیکی مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه که قابل برنامه ریزی می باشد به منظور کاهش خطرات جراحی های پزشکی و سهولت کار پزشکان طراحی شده است.

در دنیای امروزی با پیشرفت علم دستگاه های متنوعی برای کشف و درمان بیماری ها اختراع می شوند تا کنون این دستگاه ها جان میلیون ها نفر را از مرگ نجات داده اند اما چندان هم بدون خطر نیستند!

جراحی ایمپلنت، عملی سنگین و طاقت فرسا است چرا که از یک سو فرد باید درد و فشار جراحی را تحمل کند و از طرفی دیگر باید بدنش را با یک جسم خارجی وفق داده و حضورش را در بدن تنظیم کند، از این جهت دوره نقاهت و بهبودی پس از جراحی ایمپلنت طولانی تر از سایر حراجی ها است.

از قدیم الایام این دستگاه ها با باتری کار میکردند که خود باتری ها عمر محدودی داشته ک پس از مدتی از بین میرفتند و حال اگر به موقع تعویض نشوند ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد و حتی در صورت جایگزینی به موقع, بیمار باری دیگر باید درد و عوارض جراحی، دوره نقاهت و عفونت های همراه آنها را تحمل کند.علاوه بر این باتری ها دارای مواد سمی بوده که هر لحظه احتمال انتقال به بدن و ایجاد آسیب های جدی برای بیمار دارد.

محققان UCLA و دانشگاه کانکتیکات منبع بیوفیزیکی جدیدی برای تامین انرژی دستگاه های قابل برنامه ریزی پزشکی طراحی کرده و آن را خازن فوق‌العاده بیولوژیکی نامیده اند. این دستگاه شگفت انگیز از تغییرات طبیعی بیولوژی و فیزیولوژیکی بدن استفاده کرده و حرکت و گرمای بدن را به انرژی تبدیل میکند. مایعات بدن انسان حاوی یون های باردار است که میتوانند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار گیرند. این خازن بیولوژیکی برای تامین انرژی دستگاه ازین ذرات استفاده میکند درحالی که هیچ خطری برای بدن ندارد. این خازن از جنس گرافین با پروتئین انسانی ساخته شده که به عنوان الکترود عمل می کند. اندازه ایین دستگاه نسبت به باتری ها بسیار کوچکتر بوده و در حراجی های حساس بسیار بهتر عمل میکند. دانشمندان معتقدند این خازن حتی ممکن است در عملکرد بهتر مغز و یا ترمیم استخوان شکسته نیز تاثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید  اعتیاد کودکان و نوجوانان به گوشی های هوشمند را جدی بگیرید

 

آیا از گجت های پوشیدنی پزشکی چیزی شندیه اید؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ایمپلنت با استفاده از مایعات بدن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *