ایمن ترین خودروهای جهان که در بازار ایران حضور دارند

خودرو

اهمیت جان افراد داخل ماشین در رانندگی چه در شهر چه در جاده اهمیت زیادی دارد. این امر در اول لیست انتخاب خودرو های مناسب افراد جای گرفته است. برای حمایت از این موضوع اروپا برای افرادی که خودرو های ایمنی را خریداری می کنند قوانینی را وضع کرده است. جدای ایالت متحده آمریکا که استاندارد های جهانی را به دقت انجام می دهد و آن ها را جدی می گیرد. و این آزمایش با همکاری موسساتی مانند ایمنی بزرگ راه ها و سازنده محصولات خودروسازی انجام می شود.

زمان زیادی از آزمایش های تاسیس شعبه های تعیین سطح ایمنی بدنه و اتاق در کشور های چین استرالیا، آمریکای جنوبی و سایر کشور های جهان انجام می شود و این آزمایش ها با سطح های بالا و معیار های بسیار سخت گیرانه به منظور ساخت خودروهایی با سطح مطلوب انجام می گیرد.

اما در کشور خودمان یعنی ایران انواع خودرو های ضعیف و بسیار بسیار سطح پایین و با کیفیت بسیار کم با قیمت های زیاد و نجومی خرید و فروش می شود . این موضوع بیانگر مرگ تعداد زیادی از افراد در طول سال است مرگ های بیش از حد. این میزان به ۱۵۰ هزار نفر مجروح ، که میزان مردگان در جاده برابر با ۱۵ هزار نفر است . دلیل اصلی این مرگ و میر بی کیفیت بودن خودرو ها در ایران می باشد. امروز قصد داریم در یک خبر خلاصه سه خودرو را که از خودرو های وارداتی در ایران هستند و دارای سطح ایمنی بالایی هستند را معرفی کنیم.

تویوتا راو فور مدل ۲۰۱۷

خودرو

از مشخصات این ماشین می توان به داشتن قفسه فولاد بدنه و سیستم روشنایی در سطح a و  نمره آن در iihs +top safety pick اشاره کرد. نمره ncap آن در اروپا پنج ستاره است . کمر بند های آن سه نقطه اتصال در جلو دارند و تعداد کیسه های هوا ی آن به هفت عدد می رسند. اعتبار این برند در ایمنی خودروی ذکر شده . راو ۴ توانسته این ذهنیت را که در مورد ایمنی تویوتا پس از اطلاع رسانی های زیاد از ذهنیت افراد پاک کند ، این شرکت یعنی تویوتا از شرکت های معتبر است ولی به دلیل استفاده از ایربگ های شرکت تاکاتا که ناقص بوده اند ، جان افراد را به خطر انداخته است. این خود رو از سال ۲۰۱۶ مشکلی نداشته و در سطح ایمنی خود هم پیشرفت زیادی داشته است.

قیمت این خودرو ۳۶۸ میلیون است .

 

رنو تالیسمان ای ۳

خودرو

قفسه بدنه آن از فولاد ساخته شده

سیستم روشنایی g – خوب

در iihs نمره ندارد.

نمره در ncap اروپا پنج ستاره

کمربند های آن در جلو سه نقطه اتصال دارند.

شش عدد کیسه هوا دارد.

مرگ و میر در اثر نقص فنی هم نداشته است.

اعتبار برند آن در ایمنی ، کمپانی رنو از زمانی که با کمپانی نیسان همکاری می کند ، در قسمت ارتقای سطح ایمنی فعالیت های زیادی داشته است. و در این باره می توان به تالیسمان که درواقع سمبول یک ماشین با ایمنی فوق العاده اروپایی است که دارای سیستم روشنایی خوبی نیز هست . این ماشین دارای سیستم های پایداری و ویژن نایت به علت خوب دیدن اشیا و افراد در هنگام شب است و همچنین بدنه بسیار محکمی دارد.

قیمت این خودرو برابر ۲۶۸ میلیون است.

 

کیا سراتو ۲۰۱۷

خودرو

این ماشین دارای قفسه فولاد بدنه است.

سیستم روشنایی g- خوب

نمره آن در iihs +top safety

نمره در ncap اروپا ندارد.

نوع کمربند دارای سه نقطه اتصال در جلو.

دارای شش کیسه هوا و مرگ میر بر اثر نقص هم گزارش نشده است .

اعتبار برند در قسمت برند .این ماشین دارای سطح بالاتری از هیوندای و بیشتر کمپانی های خودروسازی ژاپنی است و با بررسی مدل ۲۰۱۷ سراتو این سدان کوچک در بهترین سطح آمادگی از نظر موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا است و قیمت آن برابر با ۲۰۰ میلیون است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ایمن ترین خودروهای جهان که در بازار ایران حضور دارند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *