ایرانسل و همراه اول و جریمه 4 میلیارد تومانی!

ایرانسل و همراه اول

ایرانسل و همراه اول دو اپراتور بزرگ و مهم در ایران هستند , امروز خبری مبنی بر جریمه 4 میلیارد تومانی این شرکت ها ( دو میلیارد برای هر شرکت ) منتشر شد. این سازمان ها به دلیل نقض در ایجاد امنیت برای کاربران خود جریمه شدند , گویا اطلاعات افرادی که از اینترنت سیم کارت خود استفاده می کردند و از طریق آن وارد سایت های گوناگون می شدند , به آسانی در اختیار سایت قرار می گرفته و شماره ها , گالری و سایر اطلاعات شخصی کاربران در دسترس مدیران و طراحان سایت قرار می گرفته است.

تعداد کاربرانی که دچار این مشکل شده اند زیاد بوده و وزارت ارتباطات نیز درگیر این جریان شده و با تیم ماهری مشکل را بررسی و پیگیری کرد. در ادامه های بررسی های مشخص شد که دو اپراتور همراه اول و ایرانسل که دارای کاربران بسیار زیادی هستند , با به کارگیری روشی به نام Header Enrichment و رعایت شرایط امنیتی , شماره مشترکین را در اختیار برخی از شرکت ها قرار داده بودند تا در پرداخت و خرید آنلاین مشکلی پیش نیاید و خرید های اینترنتی آسان تر انجام شوند , در این میان , اشتباهاتی که در تنظیم برخی از سایت ها و شرکت ها وجود داشته باعث شده افراد سود جو به اطلاعات این کاربران دسترسی پیدا کرده و از آن ها سو استفاده کنند.

برای جلوگیری از مشکلات بیشتر در حال حاضر این سرویس غیر فعال می باشد , اگر چه متخصصان می گویند خطای امنیتی رفع شده است اما وزارت ارتباطات هنوز اجازه نداده که این سرویس فعال شود. بر اساس آن چه که در مفاد موافقت‌ نامه پروانه اپراتور های تلفن های همراه ایران نوشته شده است , این دو اپراتور مشمول جرایم نقدی , به مبلغ حداکثر دو میلیارد تومان شده اند. وزارت ارتباطات اعلام کرد حفظ حریم خصوصی کاربران , الویت بوده و هر فردی که دچار مشکل شده باشد می تواند از طریق 195 مشکل خود را مطرح کرده تا برطرف شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  «مرکز دادۀ بزرگ ایرانسل» هشتم خرداد ماه به دست رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

نظرات در مورد : ایرانسل و همراه اول و جریمه 4 میلیارد تومانی!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *