ایراداتی که ممکن است در پرینترهای کانن شاهد باشید + راه حل ایرادات

پرینتر کانن

همه ما همیشه انتظار داریم دستگاه پرینتری که خریداری کرده‌ ایم برای یک مد طولانی به درستی کار کند و برگه های بسیاری را برای ما پرینت بگیرد ولی بیشتر مواقع این اتفاق نمی افتد. به نظر شما چرا پرینترها در هر لحظه دردسر درست می ‌کنند؟ برخی از مواقع می‌توان استفاده بیش از اندازه را دلیل اصلی خرابی پرینترها دانست. بیشتر کاربران خانگی بعضی از مواقع از پرینتر‌های جوهر افشان خود به اندازه ی معمول استفاده نمی کنند و همین مسئله می‌ تواند سبب بروز مشکلاتی نظیر خشک شدن جوهر و سپس بسته شدن نازل‌ های بسیار ریز جوهر‌افشان گردد. اکنون این موضوع شایان ذکر است که اساسا پس از گذشت مدت زمان 2 هفته‌ کارتریج پرینتر خراب خواهد شد که در ادامه ی این مقاله وارد صحبت های اصلی شده و بر سر ایرادات مختلف صحبت خواهم کرد.

پرینتر کانن

پرینتر کانن نمی تواند برگه را پرینت بگیرد

در این مواقع احتمالات مختلفی مطرح می گردد، پس اجازه دهید از ابتدا آغاز کنیم و ببینیم آیا چراغ Error بر روی دستگاه پرینتر کانن روشن می باشد یا نه، سپس باید اطمینان حاصل کنیم که کاغذ در جای خود قرار گرفته است یا نه، محفظه ی قرارگیری کارتریج خالی نیست، کابل USB به دستگاهی که تصمیم داریم پرینت بگیریم متصل شده است یا اینکه با فناوری بی‌ سیم ارتباط برقرار شده است یا نه. ” حتما در این مواقع که پرینتر کانن نمی تواند برگه شما را پرینت نماید، از سیم USB به جای اتصال بی ‌سیم استفاده نمایید.

راه حل: بعضی از مواقع باید در پرینتر‌های قدیمی کانن حالت چاپ کننده ی پیش ‌فرض (default printer) را انتخاب نمایید، به هیمن دلیل Control Panel  ویندوز کامپیوتر خود را باز کنید و وارد قسمت Devices and Printers شده و سپس بر روی پرینتری که قصد دارید از آن طریق پرینت انجام گردد کلیک راست نمایید و با انتخاب کردن گزینه ی set as default آن را به صورت پیش ‌فرض به حالت چاپ ببرید. همچنین اطمینان حاصل کنید که در برنامه‌ ای که قصد دارید برگه‌ ای را پرینت کنید، دستگاه درست را انتخاب کرده اید.

پرینتر کانن

پرینتر کانن پیغام تعویض کارتریج می دهد

همه ی پرینترهای کانن پیش از اتمام همه ی کارتریج، برای کاربر پیام هشدار ارسال می نمایند. در ادارات شلوغ اغلب بیشتر از چند ساعت طول نمی‌ کشد که کارتریج خشک می شود ولی برای کاربران خانگی پرینتر کانن که در مواقع حساس و گاهی اوقات از پرینتر استفاده می کنند معمولاً موقع اتمام کارتریج طولانی ‌تر می باشد.

راه حل: دقیقا زمانی که این پیام هشدار را مشاهده کردید، کارتریج جدیدی تهیه نمایید اما تا هنگام کم رنگ‌ شدن و یا متوقف شدن پرینت، کارتریج جدید را نصب نکنید.

پرینتر کانن

صفحه به درستی پرینت نمی شود

صفحات اینترنتی اساسا در هر اندازه ‌ای که باشند و ابعاد آن‌ ها فقط به عرض و طول کاغذی که شما می خواهید پرینت گردد، محدود نمی باشد. برخی از صفحات برای پرینت طراحی نشده ‌اند و همین مسئله زمینه سبب می گردد تا مشکلات بسیاری را ایجاد نماید.

راه حل: تلاش کنید تا همیشه پیش از پرینت با استفاده ازPrint Preview  در مرورگر اینترنت اکسپلورر خود نمونه ‌ای از چیزی که دریافت خواهید کرد را مشاهده نموده و سپس اقدام آن را پرینت کنید. اینترنت اکسپلورر در شرایطی که صفحه مورد نظر شما بزرگ ‌تر از صفحه‌ ای که قصد دارید بر روی آن پرینت گردد، باشد گزینه ‌ای به نام shrink-to-fit برا شما نمایان می کند تا صفحه را متناسب نمایید. البته برخی از صفحات بخصوص نظیر صفحه ی اطلاعات شخصی و کارنامه ‌ها و… دارای دکمه ‌ای مخصوص پرینت هستند که بهتر است همیشه از آن استفاده نمایید.

گیر کردن برگه در پرینتر کانن

در صورتی که چنین مشکلی برای چندین بار به صورت پشت سر هم اتفاق بیوفتد به احتمال زیاد تکه ‌ای از کاغذ در قسمتی از پرینتر کانن شما و احتمالاً قسمتی که کاغذ را به داخل جمع می کند جا مانده است.

راه حل: این تکه کاغذ را با بررسی قسمت‌های مختلف پرینتر کانن و باز کردن زبانه ‌ها از داخل دستگاه بیرون بکشید. زیر پرینتر کانن خود را نیز نگاه کنید زیرا احتمال دارد پنلی وجود داشته باشد که از طریق آن کاغذ گیر کرده را به بیرون بیاورید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: زوم تک

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ایراداتی که ممکن است در پرینترهای کانن شاهد باشید + راه حل ایرادات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *