اگر میگرن دارید غذاهای حاوی نیترات را فراموش کنید

اخیرا مطالعه ای جدید نشان داده باکتری های موجود در دهان و روده مرتبط با میگرن است.

محققان کشف کردند افرادی که از درد میگرن رنج می برند باکتری های Nitrate-modifying موجود در دهان و روده شان بیشتر از کسانی است که میگرن ندارند.

یافته ها نشان می دهند دلیل درد میگرن پس از خوردن غذاهای نیترات دار همچون ژامبون، بیکن، کالباس، سوسیس و سبزیجات دارای برگ سبز همین است.

هم اکنون کارشناسان امید دارند دلیل آن که چرا افراد میگرن دار از باکتری های بیشتری برخوردارند را تجزیه و تحلیل کنند. آن ها بر این باورند “دهان شویه های پروبیوتیک” می توانند به افراد در مبارزه با سردرد کمک کنند.

مطابق با NHS، از هر پنج زن و هر پانزده مرد یکی میگرن را تجربه کرده است.

برای درک این مسئله، محققان در دانشکده پزشکی سن دیگو (دانشگاه کالیفرنیا) باکتری های موجود در 172 نمونه دهانی و 1996 نمونه مدفوع افراد سالمی که قبلا میگرن داشتند را بررسی کردند.

آنتونیو گنزالس مولف و تحلیل گر در مرکز نوآوری میکروبیوم (باکتری ها) سن دیگو گفته است: “این ایده همواره وجود دارد. برخی غذاها همچون شکلات، شراب و به خصوص غذاهای حاوی نیترات باعث دردهای میگرنی می شوند.”

محققان امیدوارند که با توسعه مصرف دهانشویه بدون تحریک میگرن سلامت قلب را هم افزایش دهند.

آن ها گفتند از هر پنج بیمار قلبی چهار بیمار به دلیل مصرف داروهای نیترات دار دردهای شدید میگرنی را تجربه کرده اند و این گزارش می تواند به قدر کافی حائز اهمیت باشد.

این در حالی است که ترک کردن غذاهای نیترات دار تا حدی به نفع سلامت قلب و عروق می باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اگر میگرن دارید غذاهای حاوی نیترات را فراموش کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *