اچ تی سی توسط کمپانی گوگل خریداری شد

اچ تی سی

مدت ها پیش خبری منتشر شده بود که نشان میداد کمپانی گوگل قد دارد بخش تولید گوشی های هوشمند اچ تی سی را خریداری نماید و فعالیت های خود را گسترش دهد و بالاخره امروز این قرارداد صورت گرفت و کارمندان بخش گوشی های هوشمند اچ تی سی به کمپانی گوگل پیوستند. گوگل برای خرید این بخش از کمپانی اچ تی سی مبلغی بالغ بر 1.1 میلیارد دلار پرداخت نموده  و این خبر توسط Rick Osterloh، مدیر بخش سخت افزار گوگل منتشر گردید.

این خبر در وبلاگ به این صورت انتشار یافته بود که:

بالاخره تیم فوق العاده قدرتمند طراح گوشی های HTC به کمپانی گوگل پیوستند تا در آینده شاهد محصولاتی خلاقانه تر از گوگل باشیم.

بر اساس قراردادی که میان این دو کمپانی بسته شده است، بیش از 2000 مهندس از کمپانی اچ تی سی در تایوان به تیم گوگل می پیوندند و بزرگترین جمعیت مهندسان گوشی های هوشمند در اقیانوسیه و آسیا را تشکیل می دهند. یک نکته ی قابل ذکر این است که بخش واقعیت مجازی و تولید اچ تی سی بر اساس این قرارداد مصون می باشند و بخش تحقیق و توسعه (R & D) این کمپانی به گوگل واگذار می شود.

با این قرارداد مشخص است که کمپانی گوگل قصد دارد در زمینه ی تولید سخت افزار گوشی های هوشمند خود تغییراتی اساسی ایجاد نماید و قطعا این مهندسان به منظور توسعه ی گوشی های سری پیکسل گوگل استخدام شده اند. در مصاحبه ی خبری مدیر بخش سخت افزار کمپانی گوگل گفته شد که گوگل با هدف قبلی اچ تی سی را خریداری کرده است و گویا این کمپانی قصد دارد با پرچمدارن سامسونگ و اپل به رقابت بپردازد.

هم اکنون گوگل در بازار گوشی های هوشمند وضعیت چندان مطلوبی ندارد ولی انتظار دارد که در 5 سال آینده یکی از رهبران صنعت گوشی های هوشمند جهان باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اچ تی سی توسط کمپانی گوگل خریداری شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *