گوگل پلی در حال پاکسازی برنامه های ایران است

گزارشات آینده از ایران نشان داده است اپل در فرایندی آغاز به پاک کردن برنامه های نشات گرفته از iOS که در این کشور راه اندازی و در حال توسعه بوده کرده است. پیش از آن، اپل در سپتامبر 2016 به شیوه ای محدود فروشگاه App Store را به روی ایرانیان باز کرد و از آن پس به تدریج محدودیت ها را به صورت دوره ای لغو کرد.

بنا به اخبار سایت معتبر فناوری Techrasa، اپلیکیشن مربوطه به بزرگترین خدمات تجارت الکترونیک ایران تحت عنوان “دیجی کالا” که میلیون ها کاربر دارد چند روز گذشته از فروشگاه App Store حذف شد.

در حالی که هیچ گونه از برنامه رسمی از ایران در فروشگاه App Store موجود نیست اما بسیاری از شرکت ها برنامه هایشان را در فروشگاه های خارج از کشور ثبت نام کرده اند.

فرایند پرداخت برنامه “دیجی کالا” که با استفاده از سیستم پرداخت شاپرک صورت می گیرد به طور کامل از سیستم های بین المللی جدا شده است و به نظر می رسد فروشگاه App Store دیجی کالا را به دلیل تخلف در قوانین حذف کرده است.

در حالیکه همگان از هموطنان ایران به عنوان “دیوانگان تکنولوژی” یاد می کنند برآوردها نشان داده است 40 میلیون دستگاه تلفن همراه در ایران وجود دارد که از آن ها 6 میلیون دستگاه تلفن همراه آیفون می باشد. جمعیت کشور ایران حدود 82 میلیون با میانگین سنی زیر 30 سال می باشد. بنا به گزارشات، هر ماه، حدود 100.000 دستگاه تلفن همراه آیفون به کشور قاچاق می شود. بدیهی است که این امر منجر به بازار بزرگی در عرصه خرید و فروش لوازم جانبی و خدمات پس از فروش می شود. به عبارت دیگر، اگر اپل به طور کامل با این بازار درگیر شود می تواند با یک بازار پرسود روبرو شود.

با این حال، معاملات ایران و مقررات تحریم صادر شده توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده این بازار را بلوک کرده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل پلی در حال پاکسازی برنامه های ایران است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *