اپل در دادگاه خواستار غرامت 1 میلیارد دلاری از سامسونگ شد

سامسونگ

اگر اخبار مربوط به بزرگترین کمپانی های تولید کننده ی دستگاه های هوشمند را دنبال کرده باشید قطعا در اوایل هفته ی جاری شنیده اید که شکایت کمپانی اپل از سامسونگ به دلیل نقض حقوق پتنت های این کمپانی وارد دادگاه تجدیدنظر شده است که در این پرونده کمپانی اپل اذعان داشته است که کمپانی سامسونگ هم اکنون به نقض حقوق 5 پتنت پرداخته است که سه تای این پتنت ها به طراحی دستگاه های هوشمند مربوط می شود.

هم اکنون کمپانی سامسونگ در دادگاه رسمی محکوم شناخته شده و به منظور تعیین میزان غرامت پرداختی در دادگاه تجدیدنظر حاضر شده است و قصد دارد مبلغ اندکی برای رفع محکومیت خود پرداخت نماید ولی نظر اپل در این خصوص متفاوت می باشد. سامسونگ هم اکنون در تلاش است که با استناد به قوانین جدید دادگاه عالی ایالات متحده ی آمریکا مبنی بر اینکه غرامت پتنت های جدید مرتبط با طراحی حتما باید بر اساس ارزش قطعات بکار رفته – جایگزین بخشی از سود کلی دستگاه – تعیین گردد، غرامت پرداختی خود به اپل را کاهش دهد.

به همین دلیل سامسونگ از هیئت اجرایی دادگاه می خواهد تا غرامت پرداختی خود را به 28 میلیون دلار کاهش دهد ولی کمپانی اپل به دنبال دریافت یک غرامت 1 میلیارد دلاری است! گفته شده است که کمپانی سامسونگ با فروش گوشی های هوشمندی که سه پتنت طراحی اپل را نقض نموده است درآمدی بالغ بر 3.3 میلیارد دلار و یودی برابر با 1 میلیارد دلار کسب نموده است و به همین دلیل اپل درخواست غرامتی 1 میلیارد دلاری نموده است ولی این کمپانی کره ای معتقد است که غرامت باید بر اساس قیمت قطعات مصرفی تعیین گردد نه سود حاصل شده از فروش دستگاه ها.

در آخر لازم به ذکر است که این پرونده از سال 2012 در جریان بوده و در همان سال، هیئت اجرایی دادگاه به سامسونگ دستور داده است که غرامتی 1.05 میلیارد دلاری پرداخت نماید. پس از تمامی این کشمکش های قانونی، این کمپانی کره ای 548 میلیون دلار تاکنون به اپل پرداخت کرده است که 399 میلیون دلار از آن در دادگاه تجدیدنظر 2018 مورد بازنگری قرار گرفته است. این پرونده ی پر از کشمکش قبل از آنکه به منظور تجدیدنظر به دادگاه های محلی ارسال شود. تا دادگاه عالی ایالات متحده نیز پیش رفته است.

بیشتر بخوانید  ناچ‌بار آیفون 13؛ ماکت آیفون حاکی از اطلاعات مهمی است

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل در دادگاه خواستار غرامت 1 میلیارد دلاری از سامسونگ شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *