اپلیکیشن دولت همراه ؛ از ثبت نام کارت سوخت تا پرداخت قبوض دولتی

دولت همراه

اگر به خاطر داشته باشید در سال های گذشته نمایندگان مجلس و سران کشور در خصوص اجرایی شدن طرح دولت الکترونیک صحبت های بسیاری را در رسانه داشته اند و هم اکنون به منظور تحقق این امر اپلیکیشنی به نام دولت همراه را راه اندازی نموده که بسیاری از خدمات الکترونیکی ادارات دولتی در این اپلیکیشن جمع آوری شده اند و قابل دسترس تمامی افراد می باشند.

دولت همراه

بر اساس گفته ی مسئولان قرار است که به تدریج این خدمات گسترده تر شده و تمامی امکانات دولت را در بر بگیرد و در دسترس شهروندان قرار داشته باشد. بر اساس گفته های رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این سامانه 16 دستگاه دولتی حضور دارند و به طور کلی 50 نوع خدمات را به کاربران ارائه می دهند. تاکنون 2 میلیون درخواست از طریق این سامانه ارائه شده است و به طور کلی 12 هزار نفر از این سامانه استفاده می کنند و بیشترین تقاضای افراد برای انجام خدمات ثبت احوال و دریافت کارت ملی هوشمند بوده است.

رسول سرائیان در گفته های خود اعلام کرد که در برنامه های آتی دولت مذاکراتی با گمرک، آموزش و پرورش، بانک مرکزی و زارت بهداشت و … صورت پذیرفته است که در آینده ای نزدیک امیدواریم که خدمات آنلاین این ادارات نیز در این اپلیکیشن وجود داشته باشد و یه اپلیکیشن بسیار جامع را در اختیار کاربران قرار دهیم و همین اتحاد نشانگر موفقیت دولت در عرصه ی ایجاد دولت الکترونیک می باشد.

 

معرفی اپلیکیشن دولت همراه

هم اکنون 16 دستگاه دولتی در اپلیکیشن دولت همراه حضور به هم رسانیده اند که تقریبا بیش از 50 نوع خدمت را به شهروندان عرضه می نمایند. علاوه بر این، اپلیکیشن دولت همراه یک تریبون رسمی از خبرها و فرآیندهای دولت نیز می باشد و می‌ توانید با قابلیت دسترسی سریع به سامانه ی 195، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق دستگاه‌ های دولتی به گوش تمامی مسئولان برسانید. اپلیکیشن دولت همراه هم اکنون برای گوشی های هوشمند اندرویدی عرضه شده است که به محض نصب این اپلیکیشن با رابط کاربری شیک و استانداردی روبرو خواهید شد که تمامی موارد به طور منظم در سر جای خود قرار گرفته اند.

دانلود اپلیکیشن دولت همراه

بر اساس گفته های رئیس سازمان فناوری اطلاعات، بسیاری از راه های ارائه ی خدمات الکترونیک باید توسط بخش های خصوصی صورت پذیرفته و هموار شود ولی زمانی که دولت وارد این عرصه می گردد به منظور رفع موانع راه می باشد و قصد دارد از تمام ظرفیت های سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به منظور ایجاد اشتغال استفاده نماید. برای دانلود این اپلیکیشن کاربردی می توانید از لینک دانلود زیر استفاده نمایید.

نسخه اندروید

مایکت

نسخه iOS

تحقیق درباره کره زمین

خدمات اپلیکیشن دولت همراه

این اپلیکیشن به منظور طراحی یک دایرکتوری جامع در زمینه ی اپلیکیشن های موبایلی و برای مدیریت اپلیکیشن ها و بهره مند ساختن کاربران از ویژگی های رقابتی فضای اپلیکیشن های موبایلی و همچنین اطمینان از موضوعات امنیتی و ایمنی اپلیکیشن ها، مرکز اعتبارسنجی دولت همراه با کمک اداره ی کل فناوری اطلاعات ايران افتتاح و راه اندازی شده است. در اين حوزه پیاده سازی و استفاده از همه ی انواع تکنولوژی های بی‌سیم و موبایل و تمامی خدمات، اپلیکیشن ها و دستگاه های مرتبط با آن به منظور افزایش کیفی و کمّی خدمات و میزان بهره وری برای شهروندان و اجزای متفاوت دولت در دستوركار آن می باشد.

کارکرد اپلیکیشن دولت همراه

بررسی میزان امنیت اپلیکیشن ها و حصول اطمینان از لحاظ موضوعات امنیتی
قابلیت قیاس اپلیکیشن ها و دریافت نظرات کاربران
ویژگی رقابت میان اپلیکیشن ها در فضایی سالم با شکل دادن به امکان رتبه بندی بر اساس پارامترهای فنی و غیر فنی
امکان دسته بندی اپلیکیشن ها و آسانی در دسترسی به اپلیکیشن های بخصوص
ایجاد یک دیتابیس جامع از اپلیکیشن ها و خدمات موبایلی
استاندارد نمودن فضای جابجایی اطلاعات و ارایه ی خدمات در زمینه ی گوشی های هوشمند
صدور مجوز قانونی استفاده از قابلیت ها و خدمات بعد از ارزیابی های استاندارد سامانه های تلفن همراه

بیشتر بخوانید  اپلیکیشن سهام یاب ؛ ابزاری قدرتمند برای خریدران سهام در بورس

ثبت نام کارت سوخت با اپلیکیشن دولت همراه

این روزها خبرهای بسیاری درخصوص سهمیه بندی سوخت برای خودروهای نقلیه و موتور سیکلت ها می شنویم و دولت به شهروندان اعلام نموده است که به منظور دریافت کارت سوخت خودروی خود باید با در دست داشتن مدارک به یکی از مراکز پلیس +10 مراجعه نموده و از این طریق به ثبت نام کارت سوخت خود بپردازند. در این میان به منظور جلوگری یاز اتلاف وقت و ایستادن در صف های طولانی افراد می توانند با استفاده از اپلیکیشن دولت همراه نیز اقدام نموده و ثبت نام خود را انجام دهند تا از این طریق هرچه سریع تر کارت سوخت خود را دریافت نمایند.

متقاضیان کارت سوخت می‌ توانند بعد از نصب اپلیکیشن دولت همراه، با وارد کردن شماره تلفن همراه خود، فرآیند ثبت‌ نام کارت سوختشان را انجام دهند. همچنین باید به این نکته اشاره داشته باشیم که شهروندان باید با توجه به دو رقم آخر شماره موبایل خود و تنها بر اساس جدول زمان‌ بندی‌ شده می‌ توانند وارد بخش ثبت‌ نام بشوند.

آموزش تصویری ورود و ثبت نام کارت سوخت بانکی

1. بعد از نصب اپلیکیشن دولت همراه در ابندا باید وارد برنامه شوید. اکنون لازم است تا شماره ی تلفن همراه خود را وارد نمایید تا اینکه یک پیامک تایید برای شما ارسال گردد، سپس باید کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد نموده و بعد از نمایش اطلاعات در صورت صحت آن ها را تایید نمایید.

دولت همراه
2. بعد از تایید کد و ورود به اپلیکیشن بر روی گزینه ی ثبت نام در سامانه هوشمند کارت سوخت کلیک کنید تا در صفحه ی بعد وارد شوید.

دولت همراه

3. در این بخش باید تمامی اطلاعات مربوط به خودرو و یا موتور سیکلت خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که قطعا باید شماره تلفن همراه و وسیله نقیه به نام شما باشد تا فرم ثبت نام برایتان تکمیل گردد. شما با استفاده از دو روش می توانید خودروی خود را معرفی نموده و یا بارکد روی کارت خودروتان را از طریق نرم افزار اسکن کرده و یا کد شناسایی VIN خودرو یا موتور سیکلت خود را به طور دستی وارد نمایید.

اپلیکیشن دولت همراه

4. پس از اینکه اطلاعات خودروی شما تایید شد، لیست کارت های بانکی تان نمایش داده خواهد شد و شما باید یکی از این کارت های بانکی را که تصمیم دارید به کارت سوخت تبدیل نمایید، انتخاب کرده و تایید کنید.

اپلیکیشن دولت همراه

5. در آخر اطلاعات وسیله نقلیه ی و کارت بانکی تان به نمایش در می آید و با انتخاب گزینه ی ثبت نهایی یک پیامک با محتوای ” درخواست شما ثبت و در حال بررسی است ” برای تان ارسال می گردد. اکنون فرآیند ثبت کارت سوخت شما به اتمام رسیده است و بعد از بررسی و تایید نهایی، پروسه ی تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت با موفقیت به اتمام خواهد رسید.

مطالب مرتبط

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : اپلیکیشن دولت همراه ؛ از ثبت نام کارت سوخت تا پرداخت قبوض دولتی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *