اپلیکیشن دال چیست؟

اپلیکیشن دال چیست؟

اپلیکیشن دال چیست؟ اخیرا شاید نام مسیریاب های مختلفی را شنیده باشید که برخی از تاکسیرانی های ایرانی از آن ها برای مسیریابی استفاده می کردند تا بتوانند مسافران خود را در کمترین زمان به مقصد برسانند. یکی از برنامه های مسیریاب اینترنتی Waze نام داشت که بسیاری از تاکسی های آنلاین در ایران از آن استفاده می کردند و بنا بر دلایلی اخیرا توسط پلیس فتا فیلتر شد.

نرم افزار دال

اپلیکیشن دال چیست؟ : دال، نام نرم افزاری است که توسط محققین ایرانی در راستای حذف نرم افزارهای مسیریابی جهانی و به منظور بومی سازی مسیریابی آنلاین طراحی شده است و طراحان این نرم افزار پس از فیلتر شدن Waze اقدام به تولید یک اپلیکیشن مشابه کردند که همانند آن در زمان مسیریابی نیز دارای صدای فارسی باشد. این اپلیکیشن از طریق کافه بازار و وب سایت رسمی دال قابل دانلود می باشد.

اپلیکیشن دال جایگزین ویز

نرم افزار Waze اخیرا فیلتر شد، مورد استقبال و استفاده ی تعداد زیادی از کاربران گوشی های هوشمند در ایران بود، بخصوص در شهرهای بزرگ و صنعتی نظیر تهران که میزان ترافیک آن بسیار خسته کننده و طاقت فرسا می باشد. این نرم افزار در زمان عرضه با شعارهای “تجربه ی سفر راحت” و “کاربری آسان” وارد عرصه ی رقابت با سایر اپلیکیشن های مسیر یاب شد.

اپلیکیشن دال چیست؟یکی از ویژگی‌های فوق العاده ای که باعث محبوبیت مسیریاب Waze در ایران شده بود، پشتیبانی از زبان فارسی در این اپلیکیشن است که مشابه آن در سایر اپلیکیشن های مسیریابی نبود و کاربران نیز با وجود فیلترینگ آن بدلیل امکانات بالای این نرم افزار سختی های ارتباط با آن را پذیرفته و از آن با فیلترشکن استفاده می کردند. در همین زمان، پژوهشگران ایرانی به این فکر افتادند که یک اپلیکیشن با امکانات مشابه طراحی کنند تا تمامی این قابلیت ها را یک جا ارائه دهد و نیازی به استفاده از نمونه های خارجی نباید، که نام این اپلیکیشن “دال” انتخاب شد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آدرس هایتان را با مسیر یاب رهاد پیدا کنید .

نظرات در مورد : اپلیکیشن دال چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *