اپلیکیشن تلگرام X به عنوان کلاینت رسمی معرفی شد

تلگرام X

در چندین روز پیش، اپلیکیشن challegram نام خود و آیکون و اطلاعات خود را به تلگرام X تغییر داد و به پلتفرم اندروید تبدیل شد. این برنامه نسخه ای کاملا متفاوت با تلگرام است که دارای ظاهری جذاب و سریع می باشد و هم اکنون در پلی استور منتشر شد. همچنین تلگرام در سایت این برنامه را به صورت رسمی معرفی کرد و اکنون دومین اپلیکیشن رسمی این گروه را می بینیم.

این برنامه، یعنی تلگرام X نسخه ای متمایز و به صورت TDLib ساخته شده و ظاهرا محیطی زیبا و سریع تر نسبت به تلگرام اصلی را به مخاطبین ارائه می دهد. این برنامه در استفاده از باطری نسبت به تلگرام بهتر عمل می کند و علاوه بر این موضوع دارای امکانات بهتری نیز می باشد. در کل محیط این برنامه ظاهری شبیه به نسخه اصلی دارد ولی با استفاده از آن براحتی متوجه سریع تر شدن و انیمیشن های جالب این برنامه می شوید. همچنین دارای کادر بزرگتر برای نوشتن و بزرگ تر شدن عکس ها برای خوانایی بهتر و نور های اضافی، Mute/Unmute حذف شده و در صفحه اصلی این برنامه swipe به قسمت راست، به صفحه تماس ها انتقال می یابد.

از ویژگی های جالب و جذاب این برنامه می توان به نمایش بدون bubble اشاره کرد و این کار باعث افزایش محدود متن یا عکس می شود و عکس ها را می توانید به صورت تمام صفحه نمایش دهید و باید اشاره کرد که این موضوع سلیقه ای است و ممکن است از این ویژگی خوشتان نیاید. از دیگر نکاتی که می توان به آن اشاره کرد، امکان تماشای پیش نمایش چت ها است. برای این کار لازم است تا بر روی چت ها یک لمس طولانی بکنید تا پیش‌نمایش از اطلاعات داخلی آن نمایش داده شود.

سایر تغییرات ظاهری انجام شده که در برنامه می توان به طراحی نو موزیک پلیر و منوی اتچ اشاره کرد. برای این کار باید بر روی آیکون ارسال فایل کلید کنید تا منوی بروز و جدید و بسیار کارآمد تر از تلگرام معمولی آشنا شوید و موزیک پلیر برنامه هم دچار تغییراتی شده تا بتواند محیطی مناسب را فراهم کند. از دیگر ویژگی جذاب این برنامه بازکردن فیلم ها به صورت شناور است ، و همان طور که در ویدیو مسنجر دیده اید، ویدئو ها به صورت شناور پخش می شوند و به صورت هم زمان با تماشای فیلم ها می توانید از برنامه خارج و یا به سایر چت ها برسید و با کشیدن انگشت به سمت چپ و یا راست بروی یک پیام می توان امکاناتی مثل فوروارد، ریپلای و … دسترسی داشته باشید.

این امکان نیز وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور تلگرام X جایگزین نسخه اصلی آن شود. البته تلگرام در این رابطه قولی نداده است اما توسعه این برنامه باعث استفاده از ویژگی های بیشترش نیز می شود. از موارد قابل توجه در پست های تلگرام می توان از TDLib نام برد، این ابزار به افراد کمک می کند تا به دست آن بتوانند ساده تر از Telegram API به ساخت نسخه های شخصی اقدام نمایند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپلیکیشن تلگرام X به عنوان کلاینت رسمی معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *