اولین گوشی های هوشمند 5G هوآوی در اوایل سال آینده وارد بازار می شود

هواوی 5 جی

به گزارش زوم تک به نقل از روابط عمومی هواوی ، این شرکت اولنی گوشی های هوشمند خود مبتنی با تکنولوژی 5 جی را در اوایل سال 2019 رسما به دنیای گوشی های هوشمند معرفی خواهد کرد.

هواوی در گوشی هاي‌ هوشمند جدید خود شبکه هاي‌ 5G بالای خود مانند یک خط لوله مجازی گوشی ها رابه مانیتورهای بزرگ تر مرتبط می‌کند و کاربری هاي‌ جدیدی در حوزه واقعیت مجازی «VR» و واقعیت افزوده «AR» تعریف میکند.

کل پردازش گرافیکی در آینده در حافظه هاي‌ ابری انجام شده و خروجی ان از طریق شبکه پرسرعت 5G در عینک هاي‌ VR قابل مشاهده است

Huawei برای شبکه هاي‌ 5G برنامه هاي‌ گسترده اي دارد و بنظر میرسد سریعتر از بسیاری رقبا دراین حوزه موفق به عرضه تجهیزات 5G به بازارهای دنیا گردد

5G آینده شبکه هاي‌ تلفن همراه است. نسل آینده گوشی هاي‌ هوشمند تحت شبکه هاي‌ 5G از ارتباطات پر سرعت تر و پایدارتری نسبت به شبکه هاي‌ فعلی برخوردار خواهند بود. این نسل جدید شبکه هاي‌ تلفن همراه هم دربخش اپراتوری و هم دربخش تولیدکنندگان گوشی هاي‌ هوشمند به شکل جدی پیگیری می‌شود. الان اپراتورهایی مانند T-Mobile برنامه هاي‌ بسیار گسترده اي در اروپا و کشور آمریکا برای پیاده سازی شبکه هاي‌ 5G مدنظر دارد. همچنین در آسیا هم اپراتورهایی در کشور های چین، فیلیپین و حتی کشور های خاورمیانه در حال آماده سازی بسترهای خودرا برای ارائه خدمات 5G به کاربران خود هستند.

هوآوی الان بعنوان یکی از غول هاي‌ شبکه هاي‌ مخابراتی و تلفن همراه در دنیا تجهیزات و خدمات خودرا در اختیار بیش از یک سوم از جمعیت دنیا قرار داده است به این معنا که از هر سه نفر، یک نفر دراین کره خاکی الان از خدمات یا تجهیزات هوآوی، چه دانسته و یا نادانسته! استفاده می‌کند. Huawei برای شبکه هاي‌ 5G هم برنامه هاي‌ گسترده اي دارد و بنظر می‌رسد سریعتر از بسیاری رقبا دراین حوزه موفق به عرضه تجهیزات 5G به بازارهای دنیا گردد.

5جی هواوی

هووی شو، مدیر ارشد بخش رادیوهای جدید 5G شرکت هوآوی در خصوص سیاست هاي‌ هوآوی در ارتباط با شبکه هاي‌ 5G اخیراً در سمیناری در شانگهای چین نکات قابل توجهی را مطرح کرده است. او دراین سمینار در خصوص زمان عرضه گوشی هاي‌ هوشمند بهره مند از 5G هوآوی گفت تا سال 2019 نخستین نمونه گوشی هاي‌ هوشمند 5G ارائه می‌شنود و اوایل سال 2020 این گوشی به شکل گسترده به بازار عرضه خواهند شد.

شو در خصوص سیاست هوآوی در طراحی گوشی هاي‌ 5G گفت این گوشی ها باید مانند گوشی هاي‌ مدرن امروزی ظاهری جمع و جور داشته باشند چراکه هیچکس اینروزها گوشی حجیم در دست نمیگیرد ولی این امر در گوشی هاي‌ 5G محدودیت هایي دارد چراکه اگر ما در گوشی هاي‌ 4G به 7 آنتن نیاز داشتیم، در گوشی هاي‌ 5G به 11 آنتن احتیاج داریم لذا هوآوی تمام تلاش خود می‌کند که فناوری 5G را در گوشی با طراحی مورد انتظار کاربران عرضه نماید.

هوآوی هم زمان با کار روی این فناوری، در حال طراحی چیپ هایي هم هست که به خوبی توان پشتیبانی 5G در تجهیزات آینده این شرکت را داشته باشند.

بیشتر بخوانید  مشخصات فنی گوشی هواوی آنر 9X پرو

مدیر ارشد بخش 5G هوآوی در خصوص اولویت عرضه 5G در گوشی هاي‌ هوآوی گفت این فناوری برای نخستین بار در پرچم داران هوآوی عرضه میشود بهمین دلیل شاید نخستین کاربران 5G نخستین گوشی هاي‌ ان را ارزان بدست نیاورند! ولی بتدریج این فناوری جای خودرا در گوشی هاي‌ میان رده نیز بازار خواهد کرد. او افزود هوآوی تمام تلاش خودرا می‌کند این فناوری در گوشی هاي‌ میان رده با افزایش قیمت زیادی همراه نباشد؛ همچنین این گوشی ها از فناوری هاي‌ قبلی مانند 4G/LTE نیز پشتیبانی می‌نماید.

شو در خصوص آینده کاربری گوشی هاي‌ هوشمند با 5G گفت این فناوری با سرعت بالای خود مانند یک خط لوله مجازی گوشی ها رابه مانیتورهای بزرگ تر مرتبط میکند و کاربری هاي‌ جدیدی در حوزه واقعیت مجازی «VR» و واقعیت افزوده «AR» تعریف می‌کند. به گفته او دیگر در آینده نیازی نیست کاربران تنها برای استفاده از گوشی هاي‌ خود محدود به مانیتور 6 اینچی آن ها باشند و به انحاء مختلف 5G امکان پروجکشن روی مانیتورهای مختلف یا تجهیزات دیگر را میدهد. برای نمونه در آینده نه چندان دور باوجود 5G و پیشرفت هاي‌ واقعیت مجازی گوشی هاي‌ هوشمند می‌توانند شخصی راکه با او ویدیویی صحبت می‌کنید به صورت 360 درجه و مجزای روبروی شما قرار دهند و این تنها به این دلیل ممکن می‌شود که سرعت شبکه هاي‌ آینده امکان انتقال فوق سریع این حجم اطلاعات رابه شما می‌دهد.

اثرات 5G بر رایانش ابری

شو در ارتباط با اثرات شبکه هاي‌ 5G برای رایانش ابری پیشبینی خودرا با مثالی بیان کرد. او گفت در آینده قیمت عینک هاي‌ VR کاهش می‌یابد چراکه وابستگی عینک هاي‌ VR به پردازنده هاي‌ گرافیکی یا GPU کاهش خواهد یافت و الزاماًً نیاز به بهرهگیری از سخت افزار قدرتمندی دراین عینک نیست چراکه کل پردازش گرافیکی در آینده در حافظه هاي‌ ابری انجام شده و خروجی ان از طریق شبکه پرسرعت 5G در عینک هاي‌ VR قابل مشاهده است. او اضافه کرد شبکه هاي‌ 5G از ظرفیت و سرعت فوق العاده اي برخوردار هستند بهمین دلیل حتی برای انجام عمکلرد هاي‌ گرافیکی بر لحظه «Real Time» در سرورهای Cloud و انتقال نتایج ان به مانیتور یا عینک VR یا . . . در فضای ابری هم میتوان روی آن ها حساب کرد. با فراگیر شدن شبکه هاي‌ 5G تجهیزات متنوعی به بازار عرضه میشوند که همه ی با گوشی هوشمند شما به اسانی بازرسی شده و به نوعی گوشی مرکز زندگی همه ی ما خواهد شد.

البته به گفته شو این فناوری چالش هاي‌ خاص خودرا نیز خواهد داشت چراکه برای رسیدن به بلوغ کامل ان نیاز به برطرف کردن گلوگاه هایي چون طراحی چیپ ست ها، ارتباطات ابری و بسترهای مخابراتی می باشد. همین بسترهاست که موجب میشود حتی در ایالات امریکا و کشور های اروپایی هم پوشش این شبکه در مراحل اولیه ان بیش از 10 درصد نباشد و بنظر می‌رسد این شبکه ها اول به صورت Hot Spot هایي محدود ایجاد و باقی شبکه در بستر 4G به ارائه خدمت می‌پردازد تا این که رفته رفته توسعه بیشتری پیدا کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اولین گوشی های هوشمند 5G هوآوی در اوایل سال آینده وارد بازار می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *