انجمن جهانی موبایل ، ایران را تحریم کرد

انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم نمود

اینبار تحریم ایران توسط شبکه جهانی موبایل صورت گرفته است که هنوز هیچ اطلاعی از علت آن وجود ندارد.

انجمن جهانی موبایل ، ایران را تحریم کرد : 

در زمان تحریم ، انجمن جهانی موبایل به ایران خدماتی را ارائه می نمود؛ بعد از رفع تعدادی از تحریم ها ، اقدام به قطع سرویس دهی خود به ایران شدند.

با اینکه اینکه انجمن جهانی موبایل (GSMA ) در زمان تحریم هیچ تغییری در ارائه خدمات خود به ایران لحاظ نکرده بود و مانند گذشته اینکار ادامه داشت ولی اکنون پس از برداشتن تعدادی از تحریم ها ، شاهد قطع سرویس دهندهی انجمن جهانی موبایل به ایران شده ایم. در حال حاضر علت ایجاد چنین تحریمی مشخص نمی باشد.

تحریم ایران توسط انجمن جهانی موبایل ( International Mobile Equipment Identity: GSMA) 

GSMA نام یک انجمن جهانی موبایل می باشد که در رابطه با حوزه موبایل ، هماهنگی های بین المللی را انجام میدهد. تعیین ساختار شناسه جهانی تجهیزات موبایل (IMEI) به عنوان یکی از خدماتی است که توسط انجمن جهانی موبایل (GSMA) صورت می گیرد که در اصل برگرفته از عبارت International Mobile Equipment Identity می باشد. IMEI برای هر گوشی به عنوان یک شماره خاص می باشد که از چندین قسمت تشکیل شده است و این شماره مدل دستگاه ، شرکت سازنده و کشور سازنده و … را نشان میدهد. 

IMEI در شبکه های موبایل کاربردهای مختلفی دارد مثلا برای شناسایی گوشی از آن استفاده می شود. 

کشورهای که با انجمن جهانی موبایل GSMA دارای ارتباطی مستقیم هستند می تواند از این مرجع جهانی لیست بروز IMEI ها ( International Mobile Equipment Identity ) را دریافت نمایند . افزون بر این ها GSMA ( انجمن جهانی موبایل)  لیست های محدودی از IMEI به صورت رایگان ارائه میدهد که می توانند مورد استفاده قرار گرفته شوند.

در صورتی که می خواهید از جدیدترین اخبار تکنولوژی آگاهی داشته باشید با زوم تک همراه باشید 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  هکرهای ایرانی در یک حرکت انتقامی سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری را هک کردند.

نظرات در مورد : انجمن جهانی موبایل ، ایران را تحریم کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *