انتخاب برنامه رژیم غذایی مناسب [رپورتاژ آگهی]

صورتی ها

 

تناسب اندام و رژیم غذایی مناسب  : همه افراد به ویژه خانم‌ها علاقه دارند که تناسب اندام داشته باشند و خوش‌اندام دیده شوند. چون اندام یک خانم باعث زیبا یا نازیبا دیده شدن لباس‌ها می‌شود مخصوصا اگر به عروسی یا میهمانی دعوت شده باشند ، اگر تناسب اندام نداشته باشند در انتخاب مدل لباس مجلسی هم دچار مشکلات فراوانی می‌شوند.

بنابراین باید روش‌ها و برنامه رژیم غذایی مناسبی داشته باشند تا همیشه تناسب اندام خود را حفظ کنند. برای لاغر شدن همیشه نباید غذهای سبک بخوریم ، بلکه برعکس ، باید غذاهای پرچرب بخوریم تا برای چند ساعت احساس سیری کنیم.

به نقل قول از مجله زنانه و دخترانه صورتی‌ها ، برنامه رژیم غذایی مناسب و غذاهای پرچربی را مطالعه می‌کنید که باعث سیر شدن کامل می‌شوند و همه مواد مغذی نیاز برای بدن را تامین می‌کند. با ما همراه باشید.

برنامه رژیم غذایی مناسب

بادام 

۲۳ عدد یا معادل یک چهارم لیوان بادام ، حاوی حدود ۱۶۰ کالری ، ۱۴ گرم چربی اشباع نشده ، و ۶ گرم پروتئین است. بادام منبعی غنی از آنتی اکسیدان ویتامین E است که حدود ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین E تامین می‌شود. همچنین بادام دارای فیبر ، ریبوفلاوین و فسفر است و مقدار فراوانی مواد فیتوکمیکال از جمله کامفرول و کوئرستین دارند که ثابت شده است که منجر به پیشگیری از سرطان و کاهش خطر بیماری‌های قلبی می‌شود.

شکلات تلخ 

شکلات تلخ ، از جمله ویتامین A ، B و E در کنار کلسیم ، آهن و پتاسیم را داراست. شکلات تلخ حاوی تئوبرومین نیز هست ، آنتی اکسیدان قوی که التهاب و فشار خون را کم می‌کند. اما با ۱۵۰ کالری و ۹ گرم چربی تنها به یک وعده ۲۸ گرمی با ۶۰ تا ۷۰ درصد کاکائو نیاز دارید. چون شکلات تلخ مقدار مناسبی چربی دارد ، این ۲۸ گرم کمک می‌کند که احساس خوب و خوشایندی را تجربه کنید.

تخم مرغ کامل 

چربی و کلسترول موجود در زرده تخم مرغ موجب ترس بسیاری از افراد شده است ، اما تخم مرغ مقدار خیلی کمی چربی اشباع دارد و مقدار بسیار بالایی چربی غیر اشباع. در مورد کلسترول تخم مرغ هم می‌توان گفت که تاثیر خوردن غذاهای حاوی کلسترول در افزایش کلسترول ضعیف است پس بنابراین می‌توانید زرده تخم‌مرغ را هم میل کنید و دور نیاندازید.

اصول برنامه رژیم غذایی مناسب

کره بادام زمینی 

کره بادام زمینی دارای چربی‌های سالم است و می‌توان آن را در هر زمان از روز نوش جان کرد. می‌توانید کره بادام زمینی را داخل اسموتی خود بریزید یا برای خود ساندویچ کره بادام زمینی درست کنید و یا روی میوه‌ها بزنید و میل کنید. از هر روشی که استفاده می‌کنید باید میزان مصرفتان را مد نظر داشته باشید ، اگر برای یک وعده کامل (ساندویچ) می‌خواهید ، استفاده کنید تا دو قاشق غذا خوری می‌تواند باشد و اگر به عنوان میان وعده می‌خواهید مصرف کنید باید یک قاشق غذا خوری باشد.

آووکادو 

آووکادو در هر ۲۸ گرم یا یک پنجم خود دارای۲۰ مواد مغذی است. بیش از ۷۵ درصد این میوه چربی است مخصوصا چربی‌های غیر اشباع مفید برای سلامت قلب. همچنین آووکادو دارای ۸۸ درصد از فیبر مورد نیاز شما در طول روز هست. شما در روز تنها به یک یا دو وعده ۲۸ گرمی آووکادو نیاز دارید (حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کالری ) تا از فواید و مزایای آن بهره ببرید. البته آووکادو در ایران میوه‌ای گران قیمت است ، بنابراین نمی‌توان زود به زود آن را تهیه کرد.

سالمون – ماهی

سالمون منبعی سرشار از ویتامین A و پروتئین هست. ماهی‌های پرچرب مانند سالمون موجب می‌شوند احساس سیری کنید ، بلکه باعث قوی شدن مغزتان می‌شود. چربی امگا ۳ که در سالمون یافت می‌شود از نوع نیرومند EPA و DHA است. اگر از سالمون خوشتان نمی‌آید می‌توانید همین مقدار امگا ۳ را از دیگر ماهی‌های آب سرد مانند تن و ساردین هم می‌توانید دریافت کنید.

رژیم غذایی متناسب برای تناسب اندام

روغن زیتون 

همه‌ی روغن‌ها در هر قاشق غذا‌خوری دارای ۱۲۰ کالری و ۱۴ گرم چربی خالص هستند. روغن زیتون کاملا سالم است چون دارای مقدار فراوانی چربی‌های غیراشباع است و نشان داده شده است که در صورت جایگزین شدن با چربی‌های اشباع مثل کره می‌تواند به کاهش کلسترول منجر شود.

روغن زیتون در انواع اکسترا ویرجین ، ویرجین و روغن زیتون معمولی موجود است. روغن زیتون اکسترا ویرجین از اولین پرس زیتون‌ها گرفته شده است و معمولا گران قیمت‌تر از دیگر روغن زیتون‌هاست. طعم این روغن بسیار قوی است و رنگی سبزتر دارد.

پنیر پارمسان 

پنیری مانند پارمسان مقدار زیادی طعم به غذا می‌دهد ، بلکه حاوی مقدار زیادی چربی هست تا کاملا سیرتان کند. مثل دیگر پنیرها ، کالری آن نیز زیاد است اما چون طعمش بسیار برجسته است ، تنها مقداری از آن تاثیر زیادی می‌گذارد. دو قاشق غذا خوری پنیر پارمسان رنده شده حاوی حدود ۴۵ کالری ، ۲ گرم چربی و ۲ گرم چربی غیر اشباع است. این پنیر همچنین منبعی غنی از کلسیم است و به عنوان یکی از منابع تامین روزانه بدن به حساب می‌آید.

بذر کتان 

این بذرهای برنزی رنگ ، کوچک و صاف هستند و طعمی آجیلی دارند. در مغازه‌ها می‌توانید به صورت کامل یا خرد شده بیابید. یک قاشق غذا خوری از بذر کامل آن دارای ۵۵ کالری ، ۳ گرم فیبر و مقدار خوبی چربی‌های امگا ۳ است. این نوع امگا ۳ به آلفا لینولنیک مشهور است که به اندازه امگا ۳ که در ماهی‌های پرچرب مانند سالمون پیدا می‌کنید قدرت ندارند ولی باز هم به عنوان گزینه‌ای سالم برای برنامه غذایی است.

زیتون 

۲۸ گرم زیتون سبز ( حدود ۱۴ عدد متوسط ) با۴۰ کالری ، ۴ گرم چربی و یک گرم فیبر دارد. زیتون‌ها سرشار از ویتامین های A و E و مس است. چربی موجود در آن‌ها به سلامت قلب کمک می‌کند و از نوع چربی‌های اشباع نشده است و نشان داده که توانایی دارد که با التهاب مقابله کند. زیتون همچنین سرشار است از پلیفنول ، آنتی اکسیدانی که خطر بیماری‌های قلبی را کم می‌کند و دارای ترکیبات ضدسرطانی است.

مجله صورتی‌ها ، منبع خوب برای سبک زندگی بهتر بانوان و دختران ایرانی:

https://suratiha.com

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انتخاب برنامه رژیم غذایی مناسب [رپورتاژ آگهی]

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *