اقدامات ۸ مرحله‌ای سامسونگ برای جلوگیری از آتش گرفتن گوشی‌هایش

امروز سامسونگ علت آتش گرفتن گوشی‌های نوت ۷ خود را اعلام کرده و باتری‌های این گوشی را علت آتش گرفتن گوشی‌هایش دانست. اما این شرکت برای جلوگیری از اتفاقات شبیه به این در آینده چه اقداماتی را انجام خواهد داد؟

سامسونگ، یک برنامه ۸ مرحله‌ای را برای بررسی باتری‌های گوشی‌هایش و برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی تدوین کرده است که در این پست به معرفی این مراحل می‌پردازیم:

مرحله اول این برنامه آزمایش و تست دوام باتری‌ها می‌باشد که شامل شارژ بیش از اندازه و قرار دادن باتری در محیطی با دمای زیاد است.

در مرحله دوم، باتری طبق استانداردها و دستورالعمل‌ها، مورد بررسی چشمی قرار خواهد گرفت.

در مرحله سوم باتری‌ها توسط اشعه ایکس ری بررسی خواهند شد، تا در صورت وجود اختلالات داخلی مهندسین این شرکت متوجه آن شوند.

مرحله چهارم شامل شارژ و دشارژ باتری می‌باشد. در این مرحله باتری در هر دو حالتدر حال شارژ و بدون اتصال به برق بارها شارژ و دشارژ خواهد شد تا عمکلکرد باتری باتری مورد بررسی قرار بگیرد.

مرحله پنجم، آزمایش تمامی مواد آلی فرار (TVOC) می‌باشد که به منظور اطمینان از این که هیچ کدام از مواد فرار موجود در باتری نشت نخواهند کرد، انجام می‌شود.

در مرحله ششم این برنامه، مهندسین سامسونگ باتری را به طور کامل از هم جدا می‌کنند تا از کیفیت نوار عایق و جوشکاری‌های داخل باتری، که عوامل کلیدی کیفیت باتری می‌باشند، اطمینان پیدا کنند.

مرحله هفتم، آزمایش استفاده زیاد می‌باشد که در آن سامسونگ سناریوهای مختلفی که امکان دارد در استفاده کاربران پیش‌ آیند، را تست خواهد کرد.

مرحله آخر این برنامه نیز، آزمایش ولتاژ مدار باز می‌باشد که با نام ΔOCV شناخته می‌شود. این آزمایش برای بررسی وضعیت باتری هنگام تغییر ولتاژ می‌باشد.

این شرکت کره‌ای مراحل تست و بررسی ۸ مرحله‌ای باتری‌‌های خود را در قالب تصویر زیر ارائه داده است که آن را مشاهده می‌فرمایید:

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  فهرست گوشی های دریافت کرده اندروید 12 سامسونگ

نظرات در مورد : اقدامات ۸ مرحله‌ای سامسونگ برای جلوگیری از آتش گرفتن گوشی‌هایش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *