افشای مشخصات پردازنده های اسنپدراگون 730 و 710

اسنپدراگون

کمپانی بزرگ و فعال کوالکام که همیشه حرف اول را در تولید پردازنده های گوشی های هوشمند می زند , این بار نیز با محصولی جدید وارد بازار شد. در ماه فوریه سال جاری این شرکت , یک پردازنده ی اسنپدراگون جدید از سری 700 که با بهره گیری از هوش مصنوعی ساخته شده بود را معرفی کرد. شرکت کوالکام با طراحی این پردازنده سعی داشته علاوه بر حفظ کیفیت گوشی های بالا رده , قیمت های آن ها را تحت تاثیر قرار داده و کمی قیمت های آن ها کاهش دهد.

پردازنده‌ های اسنپدراگون 710 و اسنپدراگون 730 ازجمله نخستین پردازنده های این سری می باشند که ویژگی ها و مشخصات آن ها به صورت غیر رسمی در شبکه های اینترنتی و فضای مجازی منتشر شده است. می توان این پردازنده ها را بین اسنپدراگون سری 600 و سری 800 دانست در این پردازنده از سی پی یو 8 هسته ای استفاده شده است که 2 هسته برای تقویت عملکرد گوشی و 6 هسته آن مسئول بهره وری می باشد.

اسنپدراگون

این گوشی بر اساس لیتوگرافی ۸ نانومتری LPP طراحی شده که حدود 27 درصد عملکرد گوشی را افزایش داده و مصرف انرژی آن را حدود 40 درصد کاهش داده است. رزولوشن این گوشی ۳۰۴۰ x ۱۴۴۰ پیکسل یا WQHD + اعلام شده که حداکثر رزولوشن این سری از پردازنده ها است. این پردازنده ها از گوشی هایی که دارای بریدگی بالای صفحه هستند نیز پشتیبانی می کنند.

بنا به گفته شرکت کوالکام در این گوشی از فن آوری هوش مصنوعی استفاده شده است از این رو انتظار می رود این گوشی توانایی پردازش عصبی خاصی موسوم به NPU 120 را دارد. اما در اسنپدراگون 710 از NPU به صورت اختصاصی استفاده نشده است. برخی از منابع می گویند اولین شرکتی که قصد دارد گوشی خود را به این پردازنده ها تجهیز کند شرکت شیائومی است , همچنین شرکت سامسونگ نیز اعلام کرده است از پردازنده های جدید در گوشی هایی که قرار است در اواخر امسال عرضه شود, استفاده کند. البته باید بگوییم این گوشی ها پس از نیمه اول سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد , چرا که شرکت کوالکام گفته پس از این تاریخ پردازنده مذکور آماده می شود.

 

بیشتر بخوانید  پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 معرفی شد

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افشای مشخصات پردازنده های اسنپدراگون 730 و 710

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *