افزوده شدن قابلیت های جدید به Note Pad ویندوز 10

Note Pad

Note Pad ویندوز 10 | یکی از اتفاقاتی که این روزها در عصر دیجیتال در حال بررسی می باشد و بسیاری از کمپانی های معروف نظیر مایکروسافت در حال اجرای آن می باشند، بروزرسانی نرم افزارهایی است که مدت ها تغییرات ظاهری چندانی نداشته اند و حتی برخی تغییراتی در نحوه ی عملکرد آن های نیز مشاهده نشده است. یکی از این نرم افزارهای کاربردی Note Pad ویندوز می باشد که تاکنون حتی با بروزرسانی های انتشار یافته برای ویندوز 10 نیز تغییراتی شامل حال این نرم افزار نشده است.

با تمامی این اوصاف، کمپانی مایکروسافت هم اکنون به درخواست کاربران خود توجه کرده و این نرم افزار کاربردی را برای ویرایش متن و کدنویسی های ساده بهبود بخشیده است. در آینده ای نزدیک کاربران ویندوز یا بهر است بگوییم Note Pad علاوه بر اینکه می‌ توانند با این نرم افزار یک کلمه برای جستجو کنند و آن را با کلمه ای دیگر در Note Pad جایگزین نمایند بلکه این قابلیت نیز فراهم شده تا اندازه ی متن را با استفاده از قابلیت بزرگنمایی تغییر دهند.

Note Pad

یک نکته ی جالب دیگر درخصوص این بروزرسانی این است که از پایان‌ بندی خطوط لینوکسو یونیکس (LF) و مکینتاش (CR) نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد و همچنین نوار استاتوس نیز ابه صورت پیش‌فرض از این به بعد فعال می باشد و امکان نمایش تعداد سطر و ستون را نیز برای کاربر فراهم خواهد کرد.

از دیگر ویژگی ها می توانیم پشتیبانی از کلیدهای ترکیبی CTRL + Backspace برای پاک‌ نمودن کامل کلمه‌ ی قبلی در نسخه‌ی بعدی Note Pad اشاره کنیم و همچنین فایل‌ هایی با حجم بالا به یک عملکرد بهتر در Note Pad تجهیز خواهند شد. در نهایت اگر شما قصد جستجوی یک کلمه را از درون فایل متنی‌ خود داشته باشید، به آسانی می‌ توانیدبر روی کلمه ی مورد نظر خود کلیک کرده و گزینه‌ ی جستجو در Bing را انتخاب کنید.

تمامی قابلیت هایی که در بالا ذکر شد قرار است در قالب یک بروزرسانی‌ جدید افزوده شود که از این طریق بخش ویندوز کنسول برای اولین بار در طول 20 سال گذشته تغییراتی را شاهد باشد و پشتیبانی از دستورات لینوکس نیز وارد این بخش گردد.

بیشتر بخوانید  آموزش به روز رسانی مرورگر اپرا روی دسکتاپ و موبایل

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزوده شدن قابلیت های جدید به Note Pad ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *