افزایش 60 درصدی قیمت گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند

همانطور که می دانید پس از اجرای طرح رجیستری در مقابل قاچاق گوشی های هوشمند جلوگیری های بسیاری صورت پذیرفته است ولی همین امر بر قیمت گوشی ها تاثیر بسزایی تاکنون داشته و خیلی از وارد کنندگاه گوشی های هوشمند از این مسئله شاکی می باشند. به دلیل تخصیص نیافتن ارز دولتی برای واردکنندگان گوشی های هوشمند قیمت دستگاه های گوشی موبایل به میزان 30 الی 40 درصد افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی، مهدی محبی در این خصوص گفت، بازار گوشی های هوشمند دچار وضعیت وخیمی است و بانک مرکزی و وزارت صمت هیچ‌ کدام این مسئله را تاکنون پیگیری نکرده‌ اند. مهدی محبی از واردات گوشی های مسافرتی به طور انبوه سخن می‌ گوید که در آن بعضی بازرگانان گوشی های هوشمند به دلایلی نامعلوم می توانند با هر مسافر نزدیک به 5 هزار گوشی وارد کنند:

هم اکنون سیستم گمرک باز است و هر مسافر تنها با یک گذرنامه می تواند تا ۵ هزار گوشی را به صورت مسافری وارد کشور نماید. به همین دلیل بازرگانان با پرداخت عوارض گوشی های مسافری، نسبت به واردات این گوشی ها اقدام می نمایند و دست از واردات رسمی تجاری برداشته اند.

فعال تجاری حوزه موبایل، جعفر عسگر زاده، عقیده دارد این رقم اغراق آمیز است ولی می‌ گوید که شنیده برخی مسافرین تا 100 گوشی هم می‌ توانند با خود وارد کشور نمایند اما از نظر ایشان مشکل کنونی نوع واردات نیست و بازار زخم بدتری به خود دارد. عسگرزاده عقیده دارد که افزایش قیمت گوشی های موبایل بیش از 30 تا 40 درصد بوده و در آینده ای نزدیک به 60 درصد نیز می‌ رسد: گوشی 600 هزار تومانی شده یک میلیون و سیصد هزار تومان!

گوشی های هوشمند

با این حال که در آخر دولت کوتاه آمده است و گویا قرار است ارز دولتی به گوشی های هوشمند و لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال ( تا سقف 300 دلار) اختصاص دهد ولی کارشناسان عقیده دارند که برخلاف گفته‌ های محبی، پرداخت ارز 4200 تومانی هم نمی‌ تواند امکان کاهش قیمت‌ها به قبل را هم اکنون فراهم سازد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ترخیص 600 هزار گوشی هوشمند از گمرک

نظرات در مورد : افزایش 60 درصدی قیمت گوشی های هوشمند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *