افزایش میزان کلاهبرداری های پیامکی

کلاهبرداری های پیامکی

کلاهبرداری های پیامکی | این روزها یکی از مسائل اساسی که سبب نگرانی افراد و ایجاد تشویش در اذهان عمومی شده است، مسئله کلاهبرداری های پیامکی است. این موضوع سبب شده است که بسیاری از افراد در این میان به مشکلات زیادی بر بخورند و به نوعی شرایط اقتصادی افراد جامعه را به سمتی سوق داده است که دائما قصد دارند به پول های کلان در این وضعیت اقتصادی دسترسی پیدا کنند.

کلاهبرداری های پیامکی

بازپرس دادسرای جرایم رایانه ای در طی یک نشست بررسی پول مجازی و میزان تاثیرگذاری در رفع تحریم‌ های بانکی و جلوگیری از ایجاد جرائم برداشت‌ های غیرمجاز اینترنتی اعلام نمود که تاکنون درخصوص ارزهای مجازی پرونده ای کیفری در دادسرا شکل نگرفته است و هنوز در این مورد شاکی نداریم ولی پرونده کلاهبرداری رایانه‌‌ ای و کارت به کارت، روزانه به طور پیوسته در دادسرای جرایم رایانه‌ ای تشکیل می گردد.

کلاهبرداری های پیامکی

بر اساس گفته ی ایشان، پرونده‌ های موجود در این دادسرا 2 دسته‌ هستند؛ دسته ی اول برداشت غیر مجاز از حساب‌ های بانکی و دسته ی دوم کلاهبرداری کارت به کارت و پیامکی . ایشان درخصوص کلاهبرداری های کارت به کارت و نحوه ی وقوع چنین جرایم اعلام نمود که متهمان این پرونده‌ ها از داخل زندان‌ های کشور و به خصوص 2 زندان رجایی شهر و قزلحصار با مردم تماس برقرار می کنند و مخاطبین را فریب داده و وجوه کلاهبرداری‌ شده را به حساب‌ های مورد نظر انتقال می دهند. مردم هم به دلیل ناآگاهی از این شگردهای کلاهبرداری، کدهایی را وارد می نمایند که در اصل  وجوه بانکی آن ها می باشد و در مدت تنها چند ثانیه به حساب‌ های متهمان انتقال می یابد.

مهدی دری می‌ گوید که یک دسته از کلاهبرداری‌ ها با حساب‌ های امانتی وجود دارد و هنوز این سیستم در کشور ما جای نیوفتاده است که حساب شخصی را نمی توان در اختیار دیگر افراد قرار داد. براساس بررسی‌ های صورت گرفته هر ایرانی می‌ تواند بیشتر از 200 حساب بانکی در سراسر کشور داشته باشد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزایش میزان کلاهبرداری های پیامکی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *