افزایش عمر و سرعت در ویندوز 7

windows 7
windows 7
windows 7

این مقاله مخصوص کاربران ویندوز 7 نوشته شده است ، یکی از دغدغه های کاربران کامپیوتر ، سرعت پایین کامپیوترشان می باشد ، دلیل پایین بودن سرعت کامپیوتر دلایل بسیاری می تواند باشد ، یکی از دلایل سیستم سخت افزاری کامپیوتر شما می باشد ، بطور مثال پایین بودن سطح سیستمتان نسبت به سیستم عامل نصب شده ، دلیل بعدی وجود بد افزار یا بقولی ویروس در کامپیوترتان می باشد ، از دلایل دیگر می توان به نصب و اجرای نرم افزار های مختلف و زیاد در سیستم باشد ، در ادامه راه کار ها و روش هایی را برای عملکرد بهتر و افزایش سرعت ویندوز خواهیم گفت.

افزایش سرعت در ویندوز
افزایش سرعت در ویندوز

مشکل اول یعنی پایین بودن سخت افزار شما راه کار نرم افزاری نخواهد داشت ، مشکل دوم یعنی وجود بد افزار ها با نصب آنتی ویروس مناسب قابل حل می باشد ، یکی از بهترین نرم افزار های آنتی ویروس استفاده از نود 32 می باشد ، استفاده از نود یکی از ساده ترین روش های مقابله با بد افزار ها می باشد که بدون هزینه هم قابل انجام می باشد ، برای این کار کافی است آنرا از اینترنت دانلود و نصب نموده و هر 15 روز یکبار یوزر و پسورد برای آپدیت را از وبسایت NOD327.NET کپی و در قسمت مربوط پیست نمایید. البته برای استفاده از سایت مذکور ابتدا باید نود 32 را غیر فعال نمایید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بنده به مدت 5 سال هست که از این نرم افزار استفاده می کنم و هیچ مشکلی تا حالا برای من پیش نیامده !

خوب بریم سراغ مشکل سوم ، شاید شما هم مثل بنده نرم افزار های زیادی رو به سیستمتان نصب کرده باشید ، ولی این دلیلی نمیشه که این مورد باعث کاهش سرعت ویندوز شما بشود ، یعنی شما برای جلوگیری از کاهش سرعت باید کاری کنید که نرم افزار هایی که همیشه مورد استفاده قرار نمیگیره در سیستم اجرا نشه ، بطور مثال شما نرم افزار رایت سی دی رو به سیستمتان نصب کردید ولی از این نرم افزار شاید ماهی یک بار فقط استفاده بکنید ولی هر بار ویندوز استارت میشه این نرم افزار ها در زمان شروع بکار ، اجرا میشه ، نرم افزار های زیادی زمان استارت ویندوز اجرا می شوند شما با تنظیم اجرا نشدن این نرم افزار های می تونید این مشکل رو هم حل کنید اما چگونه؟ برای این کار من نرم افزاری رو برای شما معرفی می کنم که براحتی این کار رو برای شما انجام می دهد ، اسم این نرم افزار CCLEANER می باشد ، البته این نرم افزار یک ابزار چند منظوره برای شما خواهد بود که علاوه بر غیر فعال کردن نرم افزار های غیر ضروری در زمان استارت ویندوز ، می تونه با روشی دیگر سرعت کامپیوترتان را افزایش بده ، در تصویر زیر نمایی از این نرم افزار را مشاهده می کنید. توضیحات بیشتر در پایین تصویر داده شده:

 

CCLEANER
CCLEANER

برای مشاهده نمای بزرگتر تصویر روش کلیک کنید ، خوب حالا در سمت چپ تصویر بخش های CLEANER ، REGISTRY  ، TOOLS ، OPTION رو مشاهده می کنید. بخش CLEANER برای پاک کردن اطلاعات و دیتا های اضافی کامپیوتر شما می باشد ، بطور مثال وقتی شما از اینترنت استفاده می نمایید اطلاعات وبسایت های مشاهده شده در مرورگر ها ذخیره می شود ، همچنین استفاده از نرم افزار های مختلف باعث ایجاد فایل های موقتی در ویندوز می شود ، که این بخش نرم افزار آنها را پاک می نماید ، بخش REGISTRY به شما کمک می کند تا رجیستری های خراب شده ویندوز تعمیر گردند تمامی این کار های باعث افزایش سرعت ویندوز شما خواهد شد ، بخش TOOLS در این بخش قسمتی بنام start up وجود دارد ، در این قسمت می توانید از اجرای نرم افزار های غیر ضروری در استارت ویندوز جلوگیری نمایید ، در حقیقت یکی از ابزار های مهم در افزایش سرعت و عمر ویندوز ، نرم افزار CCLEANER می باشد این نرم افزار قابلیت های دیگری هم دارد که به شما کمک می کند ، نرم افزار های اضافی را از سیستمتان آنیستال نمایید که این ابزار هم در بخش TOOLS می باشد ، استفاده از این روش برای حذف نرم افزار ها باعث می شود فایل های اضافی ایجاد شده توسط نرم افزار هم به همراه نرم افزار حذف گردد ، باقی مانده فایل های اضافی نرم افزار های حذف شده هم یکی از دلایل کاهش سرعت و عمر ویندوز می باشد.

بیشتر بخوانید  ابزار های مفید برای افزایش سرعت گوشی هوشمند شما

در بخش TOOLS این نرم افزار ابزار هایی برای ریستور کامپیوتر شما هم وجود دارد ، برای راحتی تان حتما این نرم افزار رو روی سیستمتان نصب نمایید. می تونید این نرم افزار رو از لینک زیر دانلود نمایید. راستی تا یادم نرفته بگم این نرم افزار یک نرم افزار رایگان می باشد اون رو دانلود کنید و از سرعت کامپیوترتان لذت ببرید.

[button color=”green” size=”small” link=”http://www.filehippo.com/download_ccleaner/download/d90cef905293a618d51244db819b0636/” target=”blank” ]Download CCLEANER[/button]

[divider]

روش چهارم ابتدا وارد كنترل پانل شويد سپس گزينه All Control Panels Items  انتخاب كنيد حالا در صفحه اي كه مقابل شما باز شده روي Performance  Information and Tools كليك كنيد.

All control panels items
All control panels items

سمت راست صفحه اي همچون تصویر زیر باز مي شود:
کنترل پنل
با كليك كردن روي Adjust visual effects مي توانيد با حذف کردن تعدادی از زیبایی های  تصويري سرعت ويندوز 7 خود را بیشتر کنید. اگر بالاترين كارايي را بخواهيد و زيبايي ظاهري ويندوز براي شما مهم نباشد روی گزينه Adjust for best apperance کلیک کنیددر این حالت ویندوز با بالاترین سرعت اما در محیط ویندور 98 برای شما تنظیم می شود اما اگر نمي خواهيد به اين شدت جلوه ها را حذف كنيد مي توانيد در كادر پاييني custom هر يك از جلوه ها را كه مي خواهيد غير فعال كنيد در پایان برای تنظیم به حالت انتخابی روی آپلای کلیک کنید.[divider]
روش پنجم غير فعال كردن Indexing option است براي اينکار دوباره به صفحه Performance and Tools برگردید و  Adjust Indexing option رو انتخاب کنید سپس روي هر آيتم كليك كنيد سپس modify را بزنيد در این حالت با برداشتن تيك هر گزينه اين قابليت را حذف مي كنيد. با Indexing option  سرعت جستو در ويندوز 7 افزايش مي يابد ولي در سرعت ويندوز تأثير منفي دارد. به همین خاطر اگر كامپيوتر شما به اندازه كافي قوي نيست و كار كردن با آن براي شما تبديل به دردسر شده است مي توانيد اين ويژگي را حذف كنيد.

راستی اگر شما هم روش هایی برای افزایش سرعت ویندوز می دونید در بخش نظرات بکید تا دیگر دوستان از اون استفاده بکنند. به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنم حتما به مقاله 6 راه برای افزایش سرعت اینترنت هم ینگاه بندارید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزایش عمر و سرعت در ویندوز 7

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام به آقای مهندس هادی شریفی عزیز
    مدتیس که باسایت شماآشناشدم وحقیقتا”به مطالبی که نیازهرکاربریه،برخوردکردم.فقط یه خسته نباشیدویه خداقوت

    آرزوئی نیست!جزتحقق آرزوهای قشنگتان – موفق باشید – جنگی نژاد

    1. خوشحالیم مطالب سایت زوم تک مورد توجه شما عزیز قرار گرفته است ، آرزو ما هم مورد توجه قرار گرفتن سایت زوم تک برای شما عزیزان هست که خوشحالم این اتفاق هم افتاده .

      ارادتمند هادی شریفی