قفل شدن درگاه های USB به منظور افزایش میزان امنیت کروم بوک ها

افزایش امنیت کروم بوک ها

این روزها با پیشرفته تر شدن تکنولوژی ها و افزایش میزان سودجویی های اینترنتی بسیاری از کمپانی ها تصمیم گرفته اند تا میزان امنیت سیستم عامل دستگاه های خود را افزایش بدهند که در این میان کمپانی گوگل نیز تصمیم گرفته است تا روش اتخاذ نماید و در بروزرسانی سیستم عامل خود یک قابلیت قفل درگاه USB امکان ورود بدافزارها به دستگاه را بگیرد.

افزایش امنیت کروم بوک ها

در حال حاضر زمانی که کروم‌ بوک قفل باشد، قتبلیت  نفوذ بدافزارها به سیستم با استفاده از درگاه USB توسط شبیه‌ سازی ابزاری نظیر کیبورد وجود دارد ولی سیستم عامل Chrome OS در آینده ای نزیدیک ویژگی را دریافت خواهد کرد که چنین مسائل امنیتی را با استفاده از قطع تعامل جدید با درگاه USB زمان قفل بودن دستگاه، متوقف می نماید.

این ویژگی که با نام USBGuard در آپدیت جدیدی از نسخه‌ ی آزمایشی و یا در اصطلاح Canary سیستم‌عامل کروم مشاهده شده‌ است، این دستگاه را در زمان قفل شدن از خواندن کدها و دستورها با استفاده از درگاه USB منع خواهد کرد که چنین قابلیتی، بدون شباهت به اقدامات کمپانی اپل به منظور توقف میزان فعالیت درگاه USB بعد از گذشت 1 ساعت از قفل شدن دستگاه در بروزرسانی جدیدی از Mac OS نمی باشد.

افزایش امنیت کروم بوک ها

البته لازم به ذکر است که فعالیت دستگاه‌ هایی که از گذشته به درگاه USB کروم‌ بوک‌ ها متصل شده‌ اند، بعد از قفل دستگاه قطع نخواهد شد و به عنوان مثال، انتقال داده‌ ها از طریق یک حافظه‌ ی USB به دستگاه حتی بعد از قفل شدن دستگاه نیز ادامه‌ خواهد یافت. همچنین، طبیعی‌ است که قابلیت معرفی بعضی از دستگاه‌ ها به سیستم‌ عامل به‌ عنوان دستگاه های قابل اطمینان نیز با استفاده از فهرست سفید وجود خواهد داشت.

همانظور که می دانید کروم‌ بوک‌ ها، به خصوص برای کاربرانی که علم زیادی در استفاده از رایانه‌ ها ندارند، ایمن‌ تر از سایر دستگاه‌ های ویندوزی می باشند ولی با تمامی این تفاسیر، امکان نفوذپذیری هر رایانه‌ ای با استفاده از ورود بدافزارها ازطریق اتصال فیزیکی USB غیر قابل تصور نمی باشد. در نتیجه ویژگی USBGuard که در آینده‌ ای نزدیک و با غیر فعال سازی اتصال USB جدید در زمان قفل بودن دستگاه این تهدیدات از میان خواهد رفت و این موضوع می تواند خبر خوشی برای کاربران دستگاه‌ های دارای سیستم عامل کروم محسوب گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: engadget

4/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : قفل شدن درگاه های USB به منظور افزایش میزان امنیت کروم بوک ها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *