استفاده از گوشی‌های هوشمند بازیافتی برای مدال‌‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

تمامی مدال‌های بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دورریخته شده ساخته خواهند شد. اجزای موجود در این دستگاه‌‌ها خارج شده و بعد از طی فرایندی از آن‌‌ها حدود ۲ تن طلا، نقره و برنز که برای ۵ هزار مدال لازم می‌باشد، استخراج خواهد شد.

دولت ژاپن و سازمان‌‌های مربوطه بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ از همه ژاپنی‌های خواسته‌اند که با تحویل دادن دستگاه‌‌های بدون استفاده خود، به این طرح بپیوندند. کمیته المپیک به دنبای منبعی حدود ۸ تن فلز می‌باشد که بعد از طی مراحلی و پردازش شدن، در حدود ۲ تن فلز خالص برای مدال‌های المپیک از آن درآید.

این پروژه همچنین هدف ترویج پایداری، وحدت، و تفکر سبز را نیز با خود به همراه دارد. با شروع ماه آوریل، ظروف مخصوصی برای جمع‌آوری دستگاه‌های قدیمی و بلااستفاده در دفاتر و فروشگاه‌های سراسر ژاپن نصب خواهد شد.

Koji Murofushi، مدیر ورزشی ۲۰۲۰ توکیو، در مصاحبه‌ای این چنین می‌گوید که : “این پروژه‌ای می‌باشد که به مردم ژاپن این فرصت را می‌هد که در درست کردن مدال‌های المپیک همکاری کنند  واین بسیار خوب است.”

این ابتکار ژاپن با واکنش‌های مثبت بسیاری از ورزشکاران مواجه شده است. Ashton Eaton برنده دو مدال طلای المپیک در ای باره می‌گوید : “مدال المپیگ یکی از پرطرفدارترین آیتم‌های موجود در جهان می‌باشد و افراد دهه‌ها تلاش می‌کنند تا به آن دست یابند. و در این بین داستان‌‌های این ورزشکاران رقم می‌خورد و مردم سراسر جهان برای دیدن این نتیجه این داستان‌‌ها دور هم جمع می‌شوند، و حالا به لطف این کار ژاپن، نه تنها هر ورزشکار داستان خود را دارد، بلکه هر مدال هم داستان مخصوص خود را دارا می‌باشد. و این بسیار هیجان انگیز و جالب می‌باشد که تک تک مردم ژاپن شانس همکاری و شرکت در کار را دارند.”

معمولا منابع مدال‌‌های المپیک به طور سنتی از شرکت‌های معدنی بدست‌ می‌آمد و این کمپین بازیافت توکیو ۲۰۲۰ حرکت هوشمندانه‌ای از طرف مقامات ژاپنی و کمیته المپیک می‌باشد که از طرفی عدم وجود منابع معدنی در ژاپن را جبران می‌کند و از طرفی حرکتی است که باعث ترویج ایده‌‌های پایداری، همیاری و آینده‌ای پاک‌تر می‌شود.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  هکرهای ایرانی در یک حرکت انتقامی سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری را هک کردند.

نظرات در مورد : استفاده از گوشی‌های هوشمند بازیافتی برای مدال‌‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *