استفاده از نرم افزار حسابداری برای ثبت چک [رپورتاژ آگهی]

تنخواه

یکی از کاربرد های مهمی که نرم افزار مالی و حسابداری دارد ثبت انواع چک می باشد. در قدیم که حساب های دفتری وجود داشتند و کاسب ها و یا مدیران برای گرفتن و دادن چک ممکن بود دچار سر در گمی شوند و ممکن بود در حساب کتاب ها اختلا و یا اشتباهی به وجود می آید. با گذر زمان و با به وجود آمدن نرم افزار های مالی و حسابداری، نرم افزار مدیریت انبار و دیگر نرم افزار ها در این زمینه باعث شد تا راحتی و دقت عمل در این زمینه بیشتر شود.

در سیستم نرم افزار مالی و حسابداری به دقت تمامی چک هایی که صادر شده و یا از افراد و مشتریان دریافت می شود ثبت و سند آن ها صادر می شود. هر چک دریافتی شامل مشخصاتی است که باید ثبت شود مانند: نام شخص صادر کننده چک، شماره چک، تاریخ چک، مبلغ و بانک و شعبه ای که در چک وارد شده است به دقت ثبت می شود.

نقد کردن چک:

ما به 2 صورت می توانیم چک را نقد کنیم. راه اول این است که چک را به بانک برده و آن را نقد کنیم و به صندوق شرکت بدهیم و راه دوم این است که چک را به حسابمان واریز کنیم که در این صورت باید در اسناد بدهکار شدن بانک و بستانکار شدن صندوق ثبت شود.

دادن چک با دیگران یا طلبکاران:

در مواقعی می توان چک را برای رفع بدهی خرج کرد و یا آن را به شخص دیگری داد که در صورت پرداخت به صورت بدهی باید در هنگام ثبت چک در نرم افزار آن را به عنوان اسناد پرداختی تجاری ثبت کنیم.

برگشت چک واگذار شده:

در صورتی که چک واگذار شده به هر نحوی مانند نداشتن موجودی برگشت داده شود، این مرحله نیز به آسانی ثبت می شود و کاملا برعکس قسمت دریافت چک است.

یکی از کاربردی ترین نرم افزار های مالی و حسابداری توسط شرکت رادان سافت عرضه می شود. از نرم افزار های پر استفاده دیگر آن می توان به نرم افزار مدیریت تولید و نرم افزار خدمات پس از فروش آن نیز اشاره کرد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بهترین شرکت های حسابداری در ایران

نظرات در مورد : استفاده از نرم افزار حسابداری برای ثبت چک [رپورتاژ آگهی]

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *