از فردا تحریم صنعت خودروسازی آغاز می شود

تحریم صنعت خودروسازی

تحریم صنعت خودروسازی | این روزها در هر مجلس و جمعی سر صحبت بر روی زمان آغاز تحریم های ایالات متحده بر ایران می باشد و بسیاری از افراد اکنون منتظر هستند تا برنامه های دولت و سخنان وزرا را دنبال کنند تا ببینند آیا برنامه ای برای کمرنگ کردن تحریم ها در بازار کشور دارند یا نه؟! اکنون اولین صنعتی که در ایران با تحریم روبرو خواهد شد، صنعت خودروسازی ایران می باشد و سوالی که این روزها مطرح است، این است که آیا خودروسازان داخلی آماده ی اجرای این تحریم هستند؟!

تحریم صنعت خودروسازی

از فردا دور اول تحریم های ایالات متحده علیه ایران آغاز خواهد شد و در این مسیر خودروسازان داخلی با محدودیت هایی بین المللی در این صنعت مواجه خواهند شد به خصوص در زمینه ی تامین قطعات مصرفی خودروها. آغاز تحریم خودروسازی در شرایطی است که گویا وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ برنامه ای به صورت بلند مدت و یا کوتاه مدت که راهکارهای اجرایی در زمینه ی کاهش اثر تحریم ها در نظر ندارد و فقط اقدام به ذخیره ی قطعات نموده است.

تحریم صنعت خودروسازی

لازم به ذکر است که ذخیره‌ سازی اقدامی منطقی به حساب می آید ولی با شرایط کنونی نهایتا تا پایان سال جاری کفاف خطوط تولید را می‌ دهد و معلوم نیست در سال‌ های آینده چگونه قرار است با تحریم‌ های صنعت خودروسازی مقابله نمود. به عبارت دیگر باید بگوییم که احتمالا وزارت صنعت و خودروسازان داخلی برنامه‌ ای کامل و طولانی مدت که توانایی آن را داشته باشد دومین صنعت بزرگ کشور را در برابر تحریم‌ های ایالات متحده مقاوم نماید، ندارد.

بر اساس خبرها گویا تحریم‌ های جدید خیلی سختگیرانه‌ تر از گذشته بوده و هدف ایالات متحده از این تحریم ها، فلج کردن دومین صنعت بزرگ کشور با خروج شرکای خارجی، محدود نمودن ارسال قطعات به داخل ایران و همچنین کاهش شدید میزان تولید و بیکاری کارگران می باشد.

 

اکنون دیدگاه شما در خصوص آغاز فرآیند تحریم ها چیست؟!

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  رنو از ایران نمی رود!

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : از فردا تحریم صنعت خودروسازی آغاز می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *