ارزانترین خودرو هیبریدی در ایران

ارزانترین خودرو هیبریدی

همانطور که در بازار خودروهای ایران مشاهده کرده اید اخیرا بسیاری از خودروهای خارجی هم نسخه ی بنزین سوز دارند و هم نسخه ی هیبریدی که بسیاری از افراد هنوز از خودروهای بنزین سوز استفاده می کنند زیرا این خودروها هم اکنون در ایران با قیمت نسبتا بالایی عرضه می شوند که هر کسی قدرت خرید آن ها را ندارد و به همین دلیل یا باید قیمت این خودروها کاهش یابد یا اینکه به همین منوال افرادی که قدرت خرید خودروهای گران قیمت را دارند، از آن ها استفاده نمایند. امروز در این بخش قصد داریم ارزانترین خودروی هیبریدی در ایران را برای شما معرفی نماییم.

ارزانترین خودرو هیبریدی

کیا اپتیما؛ ارزانترین خودرو هیبریدی در ایران

کیا اپتیما یکی از خودروهای کمپانی کره ای کیا موتورز می باشد که در سال گذشته اولین اپتیما با موتور هیبریدی را به بازار خودروهای ایران عرضه کرد و استقبال خوبی نیز از این خودرو صورت پذیرفت. کیا اپتیما هم اکنون نسبت به سایر خودروهای هیبریدی کمپانی های ژاپنی و فرانسوی در بازار ایران می باشد. این خودرو مجهز به یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) می باشد که موتور هیبریدی این خودرو، 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز به یک گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک و یک موتور الکتریکی به همراه یک کلاچ جایگزین مبدل گشتاور می باشد. این نوع موتور و گیربکس در اپتیما هیبریدی سبب شده است که نسبت به سایر خودروهای هیبریدی در زمان شتاب گیری صدای کم و آرامتری داشته باشد و یک مزیت برای این کمپانی کره ای به حساب می آید.

ارزانترین خودرو هیبریدی

یکی دیگر از ویژگی های این خودروی هیبریدی کیاموتورز، محل قرارگیری باتری در زیر صندلی عقب این خودرو می باشد و به این ترتیب فضای پار اپتیما هیبرید به 368 لیتر رسیده است که نسبت به خودروهای آمریکایی هیبریدی بیشتر می باشد. این خودروی هیبریدی در مجموع می تواند قدرتی برابر با 192 اسب بخار ایجاد کند و اگر به وزن این خودرو نگاه کنیم، کمی بیشتر از اپتیما معمولی می باشد، به همین دلیل این خودرو نسبت به نسخه ی بنزینی خود شتاب بالاتری ندارد ولی در برخی از شرایط موتور الکتریکی اپتیما هیبرید گشتاور لحظه ای تیز تری را نسبت به مدل بنزینی خود ایجاد می نماید.

این خودرو به دلار آمریکا در مدل EX که در بازار ایران موجود می باشد، چیزی حدود 32.000 دلار می باشد وقیمت این خودرو در بازار ایران بین 165 میلیون تومان تا 185 میلیون تومان اعلام شده است و هم اکنون نیز به فروش می رسد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

3/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : ارزانترین خودرو هیبریدی در ایران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *