اخیرا تمامی آثار شکسپیر در غالب یک توییت در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد

آثار شکسپیر

آثار شکسپیر | یکی از موضوعاتی که همیشه برای افراد یک جهان مطرح است، این است که آثار مشاهیر را بتوانند برای آیندگان نیز حفظ نمایند و با گذشت زمان تبدیل به اسنادی ناشناخته نشوند. این روزها نیز با پیشرفت تکنولوژی یکی از اصلی ترین مسائل، مسئله ی حفظ آثار در نسخه های دجیتالی که به این راحتی ها از بین نروند و برای عموم قابل دسترس باشند، است.

آثار شکسپیر

تکنیکی به نام استگانوگرافی روشی برای نگهداشتن اطلاعات درون تصاویر می باشد و برخلاف تصور عموم مردم جذابیت زیادی ندارد ولی در عین حال به سختی می توان این سری از تصاویر را در سرویس هایی مانند توییتر آپلود نمود و نگران اینکه آسیبی به دیتای آن ها نرسد، نباشیم. در اصل وقتی که تصاویری از این دست در شبکه اجتماعی توییتر بارگذاری می شوند، قسمت زیادی از متادیتای آن ها را حذف می نماید و تنها اجازه ی باقی ماندن قسمتی از آن را به کاربر می دهد. در عین حال ولی جدیدا تمامی آثار شکسپیر در قالب یک توییت ارسال شده است.

آثار شکسپیر

پژوهشگری به نام David Buchanan متوجه شده است که فقط یک شکل بخصوص از متادیتا در توییت ها حذف نمی شوند و دست نخورده باقی می مانند که با کمک همین موضوع و البته کمی نبوغ در کدنویسی توانست تمامی آثار شکسپیر را در قالب یک عکس بگنجاند و آن را با استفاده از یک توییت با مخاطبان خود در این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری کند. این پژوهشگر در طی مصاحبه ی خود با نشریه ی مادربورد اعلام نمود که شبکه اجتماعی توییتر با سیستمی خاص از متادیتای تصاویر با نام ICC کاری داشته و به همین علت اسکریپتی را طراحی نموده است که یک فایل JPG را تجزیه کرده و در آخر حجم زیادی از متا دیتاهای ICC را به آن تزریق می نماید. این متادیتاها با دقت بسیار زیادی آماده سازی می شوند، به صورتی که همه ی هدرهای ZIP لازم در شرایط درست خود قرار داشته باشند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techspot

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اخیرا تمامی آثار شکسپیر در غالب یک توییت در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *